Hej
Vi har borrat ny brunn. Tyvärr smakar inte vattnet så gott och det blir missfärgningar i porslin på toa med mera.
Analys på vattet visar förhöjda halter av järn samt att turbiditeten är förhöjd. (Järn 0,53 mg/l och turbiditet på 3,8 FNU)

Vad finns det för erfarenhet av olika vattenfilter?
Installationskostnad, drift och underhåll?
Har kollar lite på ett göingefilter. Vad finns det för erfarenheter av dem?
 
H
Filtrena.se

Kolla där tex. ni måste skicka in vattenprov till dom så tar dom fram rätt filter.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.