Hej

Jag funderar att byta vår gamla Viadruss-panna med en Fokus Eco Nature 40 -panna. Storleken är okej. Vi fundera på att skaffa en extra tank så att vi kommer att ha totalt 2500 L.ack.tank. Jag har läst lite om denna panna i tidigare forumfrågor (2-3 år sedan) men finns då också erfarenheter från de sista åren?
Tack!

Väck silversmeden med ett PM. Han hade en sådan vill jag minnas.

Vaken! Ser att jag bör svara på en fråga här. Pannan som du undrar över är en budgetpanna inte mer! Man får vad man betalar för, ingen högprestanda mao. Ett stort problem är luftspjällen som tar ganska lång tid innan man får ordning på tycker jag. Ett annat problem är konstruktionen inte speciellt robust när det kommer till plåttjocklek och svetsar. Fick efter ca 1,5 år en spricka i en upphängningspunkt till keramiken, surt... Nu är det så att jag kan jämföra med den pannan jag har nu, men det går inte riktigt eftersom det är en helt annan klass. Sålde den fastigheten förra året och byggde nytt system i min nya fastighet och snålade inte denna gången, det blev en Baxi SI 30. Ett råd som jag kan ge och som de flesta med erfarenhet säger: 1 TANK OCH EN BRA PANNA, plånboken bestämmer självklart.

• Gilla
Åskar och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.