Vi ska anlägga ett enskilt avlopp där vi både har hög skyddsklass och problem för kommunens slamtömningsbil att komma fram till fastigheten. Det har lett oss fram till Treewell, som verkar vara perfekt för oss (förutom prislappen kanske...). Innan vi vågar satsa på detta vill vi bara försöka lugna våra nerver lite med att höra oss för om någon annan här har erfarenheter av systemet - funkar det? Ok kommunikation med servicepersonal? Dolda kostnader?

Tacksam för all input!

• Gilla
Igloob5
  • Laddar…
Hej!
Vi överväger också Treewell, men det är svårt - ofta omöjligt - att komma i kontakt med dem. Har ringt och mailat utan resultat. Hemsidan fungerar inte heller. Har verksamheten upphört? Någon som vet?

Z
Jag är skeptisk till detta fabrikat. Han påstår att en liten ”tepåse” med hemligt material ska fånga fosfor. Jag ställer mig tveksam till varför ingen annan tillverkare har hittat hans material ännu?
På hemsidan har han (haft?) en bild på utsläppspunkten där det tydligt växer brännässlor (som älskar näring). Kanske inte det man vill se efter ett reningsverk som ska lova hög rening...

Ja, det kan man undra över.
Det blir i alla fall ingen Treewell för vår del. Vi har ännu inte hört av dem och även om de skulle göra det nu, väljer vi en annan leverantör. Vill inte köpa av ett bolag som i princip är oanträffbart.

F Frakar skrev:
Hej!
Vi överväger också Treewell, men det är svårt - ofta omöjligt - att komma i kontakt med dem. Har ringt och mailat utan resultat. Hemsidan fungerar inte heller. Har verksamheten upphört? Någon som vet?
Hej!
Har nyligen haft kontakt med dem. De ingår i företaget Constantclean.
Så sök på constantclean.se

Z Zilenser skrev:
Jag är skeptisk till detta fabrikat. Han påstår att en liten ”tepåse” med hemligt material ska fånga fosfor. Jag ställer mig tveksam till varför ingen annan tillverkare har hittat hans material ännu?
På hemsidan har han (haft?) en bild på utsläppspunkten där det tydligt växer brännässlor (som älskar näring). Kanske inte det man vill se efter ett reningsverk som ska lova hög rening...
Hej!
Perfekt att få till en "brännäsleodling"! Klipp av dem och lägg dem i rabatterna mellan dina växter så får du gratis gödsel!

Hur har det gått?

Är själv intresserad av Treewell, har precis mejlat dem efter mer info. Ska bli intressant att se om de svarar. Alnarpcleanwater har ju samma koncept och de är väldigt hjälpsamma generellt. Ett bra alternativ kanske?

Det har gått väldigt fint! Efter något slags omorganisation av återförsäljare, tror jag det var, för något år sedan, har vi haft bra kommunikation kring hela projektet, från kontakt med kommunen till installation mm. Snart är sista delen av själva systemet på plats.

N Nilzie skrev:
Det har gått väldigt fint! Efter något slags omorganisation av återförsäljare, tror jag det var, för något år sedan, har vi haft bra kommunikation kring hela projektet, från kontakt med kommunen till installation mm. Snart är sista delen av själva systemet på plats.
Det var intressant att höra! Men då har ni inte hunnit testa själva systemet än antar jag. Kul att det gått br för er iaf! Får man fråga vad det kostade?

L Ludde76 skrev:
Det var intressant att höra! Men då har ni inte hunnit testa själva systemet än antar jag. Kul att det gått br för er iaf! Får man fråga vad det kostade?
Jo det är ju pissdyrt tyvärr, men det bästa alternativet för oss pga av en mängd faktorer. Tror vi pröjsade 140 loppor ex anläggningsarbete

Ok, fick offert på Alnarpcleanwater system.
De vill ha 156tk i bara material så det verkar ju vara dessa summor som gäller. Inte så prisvärt om man kollar på vad man faktiskt får för pengarna....

Men tack för svar och lycka till framöver!

L Ludde76 skrev:
De vill ha 156tk i bara material så det verkar ju vara dessa summor som gäller. Inte så prisvärt om man kollar på vad man faktiskt får för pengarna....

L Ludde76 skrev:

Det fina med Treewell / Constant Clean är att man INTE behöver en 500kg-säck med polonit för efterpolering, det är ju både en massa arbete med det, och vad jag förstår ett rätt trist material att använda, en ändlig resurs som dessutom gör utvattnet för hårt.

Intressant, hur fungerar deras fosforfällan då?

L Ludde76 skrev:
Intressant, hur fungerar deras fosforfällan då?
Vet inte! Men har den på plats i mars och vet mer då :-)

• Gilla
Olmark och 1 till
  • Laddar…
N Nilzie skrev:
Vet inte! Men har den på plats i mars och vet mer då :)
Hur har det gått? är du Nöjd @Nilzie. Vilken version av treewell blev det? Family eller treewell Home ?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.