Hej. Är det någon här som har erfarenheter av slagportar från Diplomatdörren?
https://www.diplomatdorrar.se/dorrar/garageportar/#&page=1

Ska snart beställa portar med måtten 28x26 och vanliga isolerade portar utan fönster med spårad utsida landar på ca 21000kr/st via Hornbach.

Nån som har monterat/äger portar därifrån och har något att dela med sig av? Stabila, håller form och färg etc?

Har även tagit offert från Arlanda snickerifabrik och dom vill ha 31000kr/st. Vet ej vad dom är tillverkade av men prisskillnaden är ganska stor.

Eller kan ni rekommendera nån annan tillverkare av slagportar med mina mått?

Jag har den modellen fast utan fönster, har funkat hur bra som helst och färgen är inte påverkad.

Stefan N Stefan N skrev:
Jag har den modellen fast utan fönster, har funkat hur bra som helst och färgen är inte påverkad.
Det låter ju bra! Jag ska också ha utan fönster, länkade bara till portarna :)

Hur länge har du haft portarna?

Är väl bara ca tre år. Dom känns gedigna och välgjorda i alla fall.

Fick nu reda på att diplomatdörren inte säljer portar i den dimensionen jag ska ha (28x26), typiskt!

Har istället hittat edsbyporten, nån som har erfarenhet av dom?
Dessa har stomme av aluminium när man kommer upp i min storlek vilket då också påverkar isolervärdet, 2,1 har dessa portar då.

Enda andra som jag lyckats hitta som tillverkar y min dimension är y-te och dom har inte någon plåt alls i dörrarna när dom blir större än 25x23, just plåt i dörrarna har jag förstått är viktigt för att dom inte ska slå sig så dessa går nog bort.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.