Hej!

Jag tänkte efterhöra om det är någon här på forumet som har erfarenheter av Julas Meec AI-robotgräsklippare?

https://www.jula.se/catalog/tradgar...ppare/robotgrasklippare-med-ai-teknik-030488/

Alternativt andra AI-baserade modeller i liknande prissegment så som Mammotion eller Worx?

Just våra behov innefattar inga stora ytor, ca 400kvm men relativt smal passage som går runt huset. Dragit mig för robot tidigare då det blir en hel del slinga att dra trots liten egentlig yta.

Jag är väldigt nyfiken på vad du skriver om 3 månader.
Jag har själv funderat på att köpa slingfri för jag är trött på lägga slinga. Men efter en oseriös marknadsundersökning bestämde jag mig att undvika AI, GPS, radar och allt sådan. Nu har jag lärt mig ett nytt sätt att dra kabel och det går rätt fort. Har ca 1600 m2.
Vem servar Jula-modellen?

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
J Jice. skrev:
Hej!

Jag tänkte efterhöra om det är någon här på forumet som har erfarenheter av Julas Meec AI-robotgräsklippare?

[länk]

Alternativt andra AI-baserade modeller i liknande prissegment så som Mammotion eller Worx?

Just våra behov innefattar inga stora ytor, ca 400kvm men relativt smal passage som går runt huset. Dragit mig för robot tidigare då det blir en hel del slinga att dra trots liten egentlig yta.
Köpte du den? Några första intryck att dela med sig av?

tips för hur man kan dra slingor snabbt och smidigt:
Ta ett gammalt svärd och kedja och sätt på motorsågen, sen sågar du i backen bara, funkar galant!

Efter man sågat klart så petar man ner kabeln i skåran och trampar till på jämna mellanrum så skåran sluts och slingan hålls på plats.

Förutsätter förståss att man har en motorsåg :)

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Hej!
Utifrån att det fanns så få erfarenheter, sannolikt för att det är en ny produkt, blev mitt beslut att satsa på en mer beprövad modell.

Köpte istället Mammotion Yuka Mini 600m2. Ca 9300 kr inkl frakt från Mammotion. Ingick ett litet tak av plast som det tydligen "värderades" till 200€ men var väl iaf ingen nackdel.
Första intryck av den är positiva, även om jag tyvärr fick sätta upp GPS-masten då Mammotion inte släppt sin AI-modul i Sverige ännu. Den är tydligen på gång inom någon månad enligt kundtjänst.
Den fastnar och slirar lite i brantare partier men vartefter jag ställer in klippzonerna tycker jag den får till det riktigt bra.

Lycka till ni andra med robotköpen! :)

• Gilla
Sofia19
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Men efter en oseriös marknadsundersökning bestämde jag mig att undvika AI, GPS, radar och allt sådan.
Hade det inte vart bättre med en seriös marknadsundersökning som beslutsunderlag istället?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.