H
Hej!

Vi funderar på att köpa hus från Floods Trähus.
Har suttit och jämfört olika modeller fram och tillbaka samt skickat iväg några frågor som dykt upp.

Skulle vara roligt och höra om det är någon som har erfarenheter av Flood? Bra som dåliga! Det skulle även vara roligt att se bilder på färdiga hus från denna tillverkare om det finns någon därute som vill dela med sig!

Vi är lite sugna på att skippa köksinredningen från tillverkaren och köpa annat, kanske IKEA där vi har hittat ett kök vi gillar. Kan tänka mig att leverantören inte är så förtjust i att man vill välja bort men vad har ni för erfarenheter av detta? Vad har ni fått för avdrag, har ni fått kämpa mycket för dem?

Är det nya på marknaden? Verkar inte gå att hitta mycket om de på nätet.

Ingen som byggt med Floods?

Mikael_L
Deras hemsida:
http://www.floodstra.com/floods_trahus/default.asp

Dom kör ett koncept, priser och husmodeller väldigt lika fiskarhedenvillan.
Nu har FHV tjockat på sina väggar lite mer, så det kan vara ide att jämföra leveransutförande lite mer. Ev pressa Floods på bättre väggar utan kostnad. ;)

Jag har varit i kontakt med bägge, och båda erbjuder löjligt låga prisavdrag ifall man tar bort saker, såsom köket.

Men det blir lösvirke istället för vår del.

Mikael_L skrev:
Deras hemsida:
[länk]

Dom kör ett koncept, priser och husmodeller väldigt lika fiskarhedenvillan.
Nu har FHV tjockat på sina väggar lite mer, så det kan vara ide att jämföra leveransutförande lite mer. Ev pressa Floods på bättre väggar utan kostnad. ;)

Jag har varit i kontakt med bägge, och båda erbjuder löjligt låga prisavdrag ifall man tar bort saker, såsom köket.

Men det blir lösvirke istället för vår del.
Tack.
Synd, då jag också tänkt plocka bort en massa som jag kommer ordna själv.
Har ett nybyggt Floodshus i närheten som är väldigt fint och passar min smak.

H
Jag har också varit i kontakt med Floods nu och bl.a. frågat om köket. De var villiga att dra av 25 000:- för köket om man valde bort det... vilket inte är vidare mycket i sammahanget! Dock var de mer medgörliga på att flytta väggar och sådant utan kostnad men det är nog de flesta tillverkarna vad det verkar.

Har också kikat mycket på Fiskarhedenvillan och en del priser känns nästan som de är för billiga! Mailade dem lite frågor men har ännu inte fått svar efter, tja, några månader...

Vi får se vad det blir för hus till slut... Vi räknar även på lösvirke.. Den som lever får se :)

Hantob skrev:
Jag har också varit i kontakt med Floods nu och bl.a. frågat om köket. De var villiga att dra av 25 000:- för köket om man valde bort det... vilket inte är vidare mycket i sammahanget! Dock var de mer medgörliga på att flytta väggar och sådant utan kostnad men det är nog de flesta tillverkarna vad det verkar.

Har också kikat mycket på Fiskarhedenvillan och en del priser känns nästan som de är för billiga! Mailade dem lite frågor men har ännu inte fått svar efter, tja, några månader...

Vi får se vad det blir för hus till slut... Vi räknar även på lösvirke.. Den som lever får se :)
Villavarm.se har jag kikat på också.
Att få ett tomt skal och ordna resten själv passar mig bättre.

jag tycker ni ska passa för floodsträhus.
vi byggde det nyss.
fattades av det mesta. vi fick allt till slut.efter ha ringt de ett antal gånger om allt.
tråkigt

robban_114 skrev:
jag tycker ni ska passa för floodsträhus.
vi byggde det nyss.
fattades av det mesta. vi fick allt till slut.efter ha ringt de ett antal gånger om allt.
tråkigt
Tråkigt för er men skönt att höra ändå så att säga för min del. Valde bort de direkt pga intrycket jag fick vid min första kontakt med en säljare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.