1 786 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
EPS betong
Jag har gjort min första gjutning med EPS och det gick ganska bra, men det visade sig att det fyllde mer än beräknat och dessutom inte blev så jämnt som jag hoppats. Nu behöver jag avverka lite så det blir lägre och mer plant. Jag vill ha förslag på lämplig metod. Jag har provat med grovt slippapper och det går, men för långsamt eftersom plastkulorna kommer emellan och bara rullar fram och tillbaka.
Mvh
Mvh
Verkar mer som att det inte ens gick ganska bra,
med tanke på att du fått det både för högt och ojämnt.
Då är det bara att jobba bort det mekaniskt, med skrapa, bilmejsel och hammare, eller vad som helst som funkar. Svettig kommer du bli oavsett!
Och du vet att du inte kan ha EPS som färdigt ytskikt?
Då är det bara att jobba bort det mekaniskt, med skrapa, bilmejsel och hammare, eller vad som helst som funkar. Svettig kommer du bli oavsett!
Och du vet att du inte kan ha EPS som färdigt ytskikt?
Gå in och läs på vad det står om detta på anvisningar på den tillverkare du har använt.
EPS är och har aldrig varit ok som ytskikt, i första hand för hållfasthetens skull, flytspackel eller en slipsats är det man normalt lägger ovanpå.
EPSCement AB | Användningsområden
EPS är och har aldrig varit ok som ytskikt, i första hand för hållfasthetens skull, flytspackel eller en slipsats är det man normalt lägger ovanpå.
EPSCement AB | Användningsområden
Klicka här för att svara