4 803 läst ·
8 svar
5k läst
8 svar
Eluttag slutat fungera
Igår la ett av våra eluttag av. Strömmen bara försvann. Det fanns el i alla andra uttag och inga säkringar hade smällt.
Idag när jag kollade uttaget fungerade det igen.
Nån som har koll på varför eluttaget slutade funka för att sen fungera igen?
Idag när jag kollade uttaget fungerade det igen.
Nån som har koll på varför eluttaget slutade funka för att sen fungera igen?
Ja det va min tanke först. Men kan det bli glapp när ingen rör uttaget? Sladdarna har ju varit inkopplade hela tiden...
Moderator
· Stockholm
· 57 601 inlägg
Hur undersökte du att det inte fungerde?
Ja det va ju inte så svårt när det som va inkopplat tvärdog. Kopplade in apparaterna i andra uttag o där fungerade de.
Hade min router och Fibermottagare inkopplad i uttaget. Det har jag haft i snart 5 månader utan problem sen helt plötsligt slocknar det.
För att vara säker på att det va uttaget kopplade jag in en lampa, men den lös inte. Provade i andra uttag o där funkade den och routern och fibermottagaren.
För att vara säker på att det va uttaget kopplade jag in en lampa, men den lös inte. Provade i andra uttag o där funkade den och routern och fibermottagaren.
Man ska givetvis alltid först ställa sig frågan om man gjort något nyligt som kan ha påverkat det som slutat fungera. I annat fall fortsätter man felsöka. Att det alltid fungerat är ingen bra felsökningsmetodS Skogsrebellen skrev:
Jag var med om att några uttag i ett rum bara dog. Hittade felet i ett annat vägguttag där de som inte fungerade skarvades via. Vägguttaget satt fast lite under tapeten så ingen har nog varit där på ett tag då vi aldrig tapetserat om åtminstone och bott snart två år.
När jag tog lös vägguttaget så gled ena ledaren bara ur sitt hål. Skruvade fast den och sen funkade allt igen.
Klicka här för att svara