richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Hej, hjälper svärmor med att byta ett uttag, har tidigare använt Elko RS med både snabb- och skruvanslutning vilka har fungerat bra.
Men upptäckte nu att enkeluttagen har någon annorlunda snabbkoppling, tycker den känns rapplig? Det är EK som uttaget ska anslutas till, tycker den inte "suger" fast riktigt om kabeln. Hur är tanken att man ska lossa kabeln?
Enkel:
Dubbel, den bra versionen:
Men upptäckte nu att enkeluttagen har någon annorlunda snabbkoppling, tycker den känns rapplig? Det är EK som uttaget ska anslutas till, tycker den inte "suger" fast riktigt om kabeln. Hur är tanken att man ska lossa kabeln?
Enkel:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dubbel, den bra versionen:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Aldrig använt dessa men det nedre ser ut som om du skrattar trycka på den röda plastflärpen så lossar kabeln
Det övre är väl så att du ska trycka in en liten plintmejsel i den avlånga skåran så lossar klämman om kardelar
En gissning bara men värd att prova
Det övre är väl så att du ska trycka in en liten plintmejsel i den avlånga skåran så lossar klämman om kardelar
En gissning bara men värd att prova
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Kanske var otydlig, men den nedre versionen är jag väl bekant med.
Min tanke var också det, men tycker det känns så rappligt i jämförelse med den nedre typen. Men kanske inte är bättre än så.
"Problemet" är alltså att jag tycker att kabeln sitter lite "löst" när man tryckt in den i plinten.
Min tanke var också det, men tycker det känns så rappligt i jämförelse med den nedre typen. Men kanske inte är bättre än så.
"Problemet" är alltså att jag tycker att kabeln sitter lite "löst" när man tryckt in den i plinten.
Finns det något trick till att få loss ledarna från den övre modellen med snabbklämmor? Jag har aldrig haft såna problem som jag har med den modellen, förut. Ledarna sitter stenhårt. 4 av 9 ledare gick av, från ett uttag lossade hela snabbklämman. Det sitter EK i. Har tryckt in en flatmejsel i det nedre avlånga hålet.
Klicka här för att svara