Jag har ett monterat i sovrummet och det gör faktiskt sitt jobb , det är bara att öka värmen när frugan är för närgången.:p
Har inga problem med displayen nattetid (att den lyser upp för mycket) men å andra sidan kan jag sova i fullt dagsljus också.
Displayen sitter i bakkant på elementet och lyser uppåt så det är möjligt att det kan spegla sig i fönsterbrädan , är man väldigt ljuskänslig ska man kanske inte köpa något element med display.:confused:

Blir glaset varmt/ljummet?
I vårt sovrum på landet står sängen emot elementet varför jag funderar på att ta bort elementet men ett med glasfront kanske kan vara ett alternativ?

Jocker75 skrev:
Lyfter denna tråd istället för att skapa ny...
Är det någon som har provat nu och kan komma med ett omdöme?
tog det säkra före det osäkra och köpte en värmepump istället, vart ca 100.000:- dyrare men nu slipper jag iaf fundera om elementet hade varit bra ;)

• Gilla
Jocker75
  • Laddar…
Hej. Jag har ett sånt i varje sovrum (svarta) och hade ett i hallen i mitt förra hus(vitt).
Jag störde mej lite på att det sken upp på väggen men jag lossade plastlucka som sitter över och spraymålade insidan av luckan i samma färg som elementet.
Så nu skiner det inte upp på väggen men du ser vad det står på displayen. Sprayade bara ett lager med biltemas färg.

Glaset blir varmt men inte så du bränner dej. Har ett sånt i pojkens rum (7åring) och har sagt till att men inte får slå/sparka det. Eller skjuta bollar på det men det händer. Och det har hållt bra faktiskt.
Passar bra i hallen att lägga vantar på då glaset slutar en bra bit över konvektorn. Lätt att hålla rent också så frun hinner mera.:p
Det enda som jag är lite gnällig över är att man måste mäta och tänka lite när man ska hänga upp den. Men det går bra.

• Gilla
Jocker75
  • Laddar…
camaro1969 skrev:
tog det säkra före det osäkra och köpte en värmepump istället, vart ca 100.000:- dyrare men nu slipper jag iaf fundera om elementet hade varit bra ;)
Jag har en luft/luft värmepump men den når inte till badrummet samt ena sovrummet ordentligt och då tänkte jag att detta kunde vara en snygg och praktisk lösning! :)

Jocker75 skrev:
Jag har en luft/luft värmepump men den når inte till badrummet samt ena sovrummet ordentligt och då tänkte jag att detta kunde vara en snygg och praktisk lösning! :)
en jordvärmepump? :D jajjamän den är skitsnygg, färgdisplay tom:thumbup:

Nog är det billigt kines-skräp alltid: http://www.biltema.se/sv/Nyheter/Aterkallelse-Glaspanelelement/

Jag har själv två stycken som bara suttit monterade på vårt loft i några månader innan jag råkade se återkallelsen hos Biltema. Inte för att jag haft några problem med dem elementen, men "better safe than sorry...", bara att plocka ner och lämna tillbaka.

haha tur man inte köpte något och monterade upp...

Självklart är det "kinagrejer" men man kan väl inte säga att allt är juni bara för att det kommer från Kina?
Nu är det inte alla som har blivit återkallade utan en viss serie...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.