Så händer det, lagom sådär efter pappaledigheten och ekonomin börjat hämta sig - Torktumlaren är död!
Inte vad man vill höra när man kommer hem från jobbet med småtting i huset dessutom.

Hur som EDC77570W/PDC 91609660203 stendöd, inte ett pip, ljus och noll i display.
Verifierat matning hela vägen till kontrollkort/programväljaren som även fungerar som brytare.
Inget uppenbart visuellt som gått upp i rök på kontrollkortet.

Vad tror du @electroluxaren är det bara att hysta ut 1600 spänn på ett nytt kort?
Ingen tempsensor jag förbiser som kan döda hela skrotet?

10 år gammal maskin som jag hoppades skulle tuffa på ett tag till.... :worried:

Någon annan som meckat med liknande tumlare som har tips eller tricks?
Är elektronickare i grunden men att försöka mäta sig fram på det där kontrollkortet med så kort kablage får jag se som en omöjlighet....

A
slacker slacker skrev:
Så händer det, lagom sådär efter pappaledigheten och ekonomin börjat hämta sig - Torktumlaren är död!
Inte vad man vill höra när man kommer hem från jobbet med småtting i huset dessutom.

Hur som EDC77570W/PDC 91609660203 stendöd, inte ett pip, ljus och noll i display.
Verifierat matning hela vägen till kontrollkort/programväljaren som även fungerar som brytare.
Inget uppenbart visuellt som gått upp i rök på kontrollkortet.

Vad tror du @electroluxaren är det bara att hysta ut 1600 spänn på ett nytt kort?
Ingen tempsensor jag förbiser som kan döda hela skrotet?

Japp kretskort
troligen spänningsregulatorn
finns de som fixar detta
någon finns i nederländerna

10 år gammal maskin som jag hoppades skulle tuffa på ett tag till.... :worried:

Någon annan som meckat med liknande tumlare som har tips eller tricks?
Är elektronickare i grunden men att försöka mäta sig fram på det där kontrollkortet med så kort kablage får jag se som en omöjlighet....

”Japp kretskort
troligen spänningsregulatorn
finns de som fixar detta
någon finns i nederländerna”

Tack - passerade någon sådan site vid min googling på frågan. Kunde skicka ned hela styrkorset för reparation… börjar med att maila dem och överväga kostnaden…

Plockar nog isär igen när jag får en paus från grabben och ser om man kan göra ett eget attentat på den där.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.