Vårt eldstadsplan till en vedspis börjar vittra sönder. Den är tidigare gjuten men eftersom bara “ytan” som är av någon typ av svart betong har släppt tror vi att den tidigare kanske var gjuten i grå eftersom den är det under den svarta.
Är det någon som har tipps på vad vi kan göra?
Det svarta tunna skicktet som vittrar sönder är ca 1,5-2,5 cm tjockt. Kan vi ta bort det och lägga i ny svart betong? Och vilken betong skall man då använda? Borde man armera med något och i så fall vad?
Tips mottages tacksamt!