Jag går i tankarna om att sommarens projekt ska bli en kombinerad eld/grillplats.
Typ som denna:
Den ska dock muras i tegel
Men, jag vill gärna ha en skorsten på den. Varför undrar säkert ni?
Jo, tanken är att jag ska kunna elda upp allt trädgårdsavfall där oxå, å slänger man i löv tex i elden så vill ju dom gärna flyga iväg. Flygande brinnande löv är inte toppen här där vi bor
Därför tänker jag att ett tak med skorsten över eldplatsen stoppar saker från att flyga iväg, eller?
Problemet är att jag inte har en aning om hur jag ska gå tillväga, eller ens en susning om hur detta skulle kunna se ut. Någon här som sitter på en ide?
Eller som ens förstår hur jag menar?
Typ som denna:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den ska dock muras i tegel
Men, jag vill gärna ha en skorsten på den. Varför undrar säkert ni?
Jo, tanken är att jag ska kunna elda upp allt trädgårdsavfall där oxå, å slänger man i löv tex i elden så vill ju dom gärna flyga iväg. Flygande brinnande löv är inte toppen här där vi bor
Därför tänker jag att ett tak med skorsten över eldplatsen stoppar saker från att flyga iväg, eller?
Problemet är att jag inte har en aning om hur jag ska gå tillväga, eller ens en susning om hur detta skulle kunna se ut. Någon här som sitter på en ide?
Eller som ens förstår hur jag menar?
Den där grillplatsen tror jag inte fungerar alls. Man sitter alldeles för nära själva grillytan, det blir alldeles för varmt. Vinden kommer att ta tag i kolbädden och gnistor kommer att flyga runt. Inte skulle jag vilja grilla på samma plats där man eldat skräp och kvistar och löv. Själva grillytan är dessutom alldeles för liten för sådan eldning. Skaffa en eldtunna till löven istället. Och om du vill bygga en liknande grillplats så gör betydligt mer plats i cirkeln.
Jag, som ju faktiskt är en fd nollåtta, är glad att Jonatan79 och Harry73 svarade för annars hade jag aldrig förstått svaret från Hemmakatten 
Nä, man sitter inte på den ramen runt om utan där ställer man ölen eller ketchupen under tiden du grillar
Bilden var för att gestalta formen på den mest
Nu tror jag inte glöden från uppeldade löv och grenar är dålig att grilla korv över, även om man kanske måste sponsra med ett par vedpinnar för att få bra glöd.
Hursomhelst så är jag ute efter förslag på en sådan eldplats fast med en skorsten
Nä, man sitter inte på den ramen runt om utan där ställer man ölen eller ketchupen under tiden du grillar
Bilden var för att gestalta formen på den mest
Nu tror jag inte glöden från uppeldade löv och grenar är dålig att grilla korv över, även om man kanske måste sponsra med ett par vedpinnar för att få bra glöd.
Hursomhelst så är jag ute efter förslag på en sådan eldplats fast med en skorsten
@holetaker blev det någon grillplats? Går i liknande banor som du. 
Klicka här för att svara
