Hej! Jag eldar med pellets och mitt förråd har en tendens att ta slut helt ibland så pannan stannar när man har två småbarn och inte alltid hinner ha koll. Då sjunker trycket nästan till 0. Då har jag två frågor :
1. När detta händer några ggr per vinter, behöver jag efter jag ökat trycket varje gång lufta alla element?
2. När trycket är nere på nästan 0 är det knappt värme på elementen på första våningen ens... Drar detta pellets ändå undrar jag? Att elementen lurar pannan att de kallar på värme fast jag inte FÅR nån värme pga trycket.

Tack på förhand!
 
Elementen 'kallar' inte på värme. Har du dålig cirkulation så kyls vattnet mindre och det går mindre pellets (och blir kallare inne).
Grundproblemet verkar vara att du har ett trasigt eller för litet expansionskärl.
 
Förstår inte riktigt men det tar inte massa onödig pellets ifrån mig då iaf? Det låter ju bra

Någon som kan svara på fråga 1?
 
Ja, du behöver lufta alla högpunkter när det har varit dåligt med vatten.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.