F Fideliox #1 Husägare · Skåne · 3 336 inlägg idag 12:56 Fideliox Husägare Skåne 3 336 inlägg idag 12:56 #1 Vi har typ elefantgräs som jag klipper ner varje höst. Trots kompost så torkar bara pinnarna, påminner om bambu/blompinnar. Jag funderar på om det är lämpligt att elda med i kaminen eller är det bäst att lämna hos ÅVC? Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi har typ elefantgräs som jag klipper ner varje höst. Trots kompost så torkar bara pinnarna, påminner om bambu/blompinnar. Jag funderar på om det är lämpligt att elda med i kaminen eller är det bäst att lämna hos ÅVC? Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder
Dede77 #2 Hobbyelektriker · Skåne · 749 inlägg idag 14:04 Dede77 Hobbyelektriker Skåne 749 inlägg idag 14:04 #2 Innehåller väl inte så mycket användbar energi men bör brinna bra. Kanske blir lite mer aska. Borde väl kunna vara liknande energiskog som var sjukt poppis att elda värmeverk med tidigare.
Innehåller väl inte så mycket användbar energi men bör brinna bra. Kanske blir lite mer aska. Borde väl kunna vara liknande energiskog som var sjukt poppis att elda värmeverk med tidigare.