Byggahus.se
mrfrenzy skrev:
Eftersom passdelsnyckeln finns i hyllan bredvid passdelarna på clasohlsson och bara kostar en tia så ser jag ingen anledning att chansa ;=)
Nej, min tanke precis, fast om man skall vara semiseriös, så är väl ofta lättjan som tar en. Man orkar inte gå och hämta/köpa osv. "Jag skulle ju bara." När jag var hälften så gammal och dubbelt så dum så klängde även jag i pallställen på SAAB någon gång istället för att gå och hämta sky-liften. Det var ju bara en liten snabb grej jag skulle göra. Den gången jag fick mig en redig sketen av släpkontaktskenan till en avgasvagn så stog jag som tur var säkert i korgen till skyliften, och det är jag glad för idag; betong är hård och elektriker mjuka, eller nått. ;-)
 
pefo skrev:
Alla har sitt sätt att få lite spänning i tillvaron. Förr brukade vi byta likriktarröret i högspänningsdelen på färgtvapparaterna med apparaten påslagen. :p
När jag studerade i Australien extrajobbade jag med att reparera div. elektronik och såg med egna ögon en kille som fick en såpass kraftig stöt av en TV att han slungade armen så hårt att axeln gick ur led. Inga leksaker direkt, så att göra det med spänningen på skulle jag nog aldrig fundera på... men men, rejält off topic, sorry...
 
;) Kul att se att electrocuted hade det exakta svaret på vårt problem. Vi tillkallade elektriker eftersom vi ville vara på den säkra sidan. Eftersom transformaton till ringklockan satt 2 mm från poppskåpet så var det denna som orsakade detta problem. Tack allihop!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.