Mikael_L
Kan någon som varit där, eller åker dit, berätta lite om hur det ser ut, hur stort sortiment osv.
Kanske någon bild!

Själv är jag bortskämd med att kunna köpa smala saker som passkontakter, relän och relähållare, motorskydd, dörrkontakter för larm, partex, förskruvningar och gummigenomföringar, alla slags klammer, EQQLB svagströmskabel, cementfötter för stolpar, kabelstegar osv osv - direkt från hyllan i butiken. Det finns ett värde i det också.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Kan någon som varit där, eller åker dit, berätta lite om hur det ser ut, hur stort sortiment osv.
Kanske någon bild!

Själv är jag bortskämd med att kunna köpa smala saker som passkontakter, relän och relähållare, motorskydd, dörrkontakter för larm, partex, förskruvningar och gummigenomföringar, alla slags klammer, EQQLB svagströmskabel, cementfötter för stolpar, kabelstegar osv osv - direkt från hyllan i butiken. Det finns ett värde i det också.
Det ser ut som i alla andra köplador. Halva butiken var mer konsumentinriktad med fläktar, lampor, hemautomation mm. Andra halvan installationsmateriel.
Jag har inte jämfört men tror att websortimentet är större.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Jag har handlat, men jag behövde bara en brytare. Så jag klarade mig på det som fanns i hyllorna.

Jag är osäker, men jag tror att de har mer "bakom disken" ungefär som Clas Ohlson.

Vid bortre gaveln har de ett stort sortiment av diverse "jordkablar" på metervara, en väldig massa rullar på väggen. När det gäller brytare, uttag osv. Så har de ett par långa hyllor med i princip hela Elko RS sosrtimentet tror jag och detsamma med schneider, där var nog 4 - 5 långa hyllor med schneider produkter (och då menar jag apparater).

Men om man tänker sig Bauhaus i Barkarby, så har de kanske lite mindre än halva deras yta, men med bara elprylar.
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
I dagens DI finns en artikel om Elbutik, deras ägare och butiksöppningen. Det tog ett tag innan jag förstod att det var Elbutik artikeln handlar om eftersom det står "hemelektronik" och "elektronik" på flera ställen.

Med satsning på ett eget butikskoncept vill norska Elektroimportøren bryta sig in på den svenska marknaden för hemelektronik. Innan 2025 vill vd Andreas Niss öppna 15 butiker.
[...]
Elektroimportørens starkaste affärskoncept, enligt Andreas Niss, handlar om att kapa renoveringskostnader för privatkunder. Kunden kan först rådgöra med en elektriker i butiken och sedan beställa varor genom hemsidan eller direkt i butiken – ett upplägg som enligt företaget då blir billigare än att beställa elektroniken genom en elektriker.
https://www.di.se/nyheter/norsk-elkedja-bryter-sig-in-pa-svenska-marknaden/
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
C
P Pin skrev:
Det ser ut som i alla andra köplador. Halva butiken var mer konsumentinriktad med fläktar, lampor, hemautomation mm.
Hm, tänkte just skriva det... Risken är att de går samma väg som alla andra nischbutiker som öppnar varuhus, dvs, de konverterar till att sälja kinesiska strykjärn, kaffebryggare, skarvsladdar och sån skit som alla andra säljer. Och kanske något hörn med lampsladd på löpmeter, dosor och kopplingsklämmor som en påminnelse om deras ursprung. A'la Clas Ohlson.
 
Detta hade jag också missat och upptäckte det av en slump. Jag kunde i alla få tag ett uttag med seperat uttagsbrunn som de hade på hyllan. Det hittade jag inte att någon annan konsumentbutik har på lager i hyllan eller ens säljer (på Hornbasch kan det beställas). Det blir säkert fler rundor dit i framtiden.
 
C Conqvist skrev:
Detta hade jag också missat och upptäckte det av en slump. Jag kunde i alla få tag ett uttag med seperat uttagsbrunn som de hade på hyllan. Det hittade jag inte att någon annan konsumentbutik har på lager i hyllan eller ens säljer (på Hornbasch kan det beställas). Det blir säkert fler rundor dit i framtiden.

Lustigt. Det var exakt det jag också åkte dit för att köpa
 
  • Hand håller elektrisk installationsdosa ovanför marmorbord. Metall, plastdetaljer, skruvanslutningar synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
Conqvist
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.