Moderator
· Stockholm
· 57 801 inlägg
Jag upptäckte av en slump att elbutik.se har slagit upp en fysisk butik i Veddesta (Järfälla). Ligger granne med Biltema. De öppnade tydligen häromdagen.
Detta hade helt gått mig förbi.
Detta hade helt gått mig förbi.
Moderator
· Stockholm
· 57 801 inlägg
Jag är förvånad över att man inte läst om att de skulle öppna. Då när jag hittade den, var jag bara inne en kort runda.
Panor82
Hobbyelektriker
· Östergötland
· 493 inlägg
Panor82
Hobbyelektriker
- Östergötland
- 493 inlägg
Läste om det här den 20/4 :
https://www.elinstallatoren.se/2023...n-elbutik-sin-forsta-fysiska-butik-i-sverige/
Annars har jag inte sett det någonstans vilket verkar lite konstigt. En god nyhet men tyvärr för långt för en annan att åka och spontan handla. Men går det bra så lär ju fler butiker öppna för i grannlandet verkar det gå jättebra, där har dom 27 butiker.
https://www.elinstallatoren.se/2023...n-elbutik-sin-forsta-fysiska-butik-i-sverige/
Annars har jag inte sett det någonstans vilket verkar lite konstigt. En god nyhet men tyvärr för långt för en annan att åka och spontan handla. Men går det bra så lär ju fler butiker öppna för i grannlandet verkar det gå jättebra, där har dom 27 butiker.
Priserna kanske höjs duktigt när de är tvugna att ge support på prylarna och när lokalhyran och löner räknas in.nimhed skrev:
Kanske det kommer att bli en massa hempulare som frekventerar frukostbordet och får bonus och en massa andra fördelar på inhandlat mtrl
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 647 inlägg
Såg det för några veckor sedan när jag var inne på Matvärlden (som för övrigt rekommenderas). Undra just hur mycket "el-grejer" Biltema (vägg i vägg) kommer sälja framöver 
Var där idag och åt grillkorv och tårta med kaffe.
De ska ha samma priser där som på nätet. Förvånansvärt lite kunder men gott om personal. De flesta norsktalande vilket beror på att företaget har norska ägare.
De ska ha samma priser där som på nätet. Förvånansvärt lite kunder men gott om personal. De flesta norsktalande vilket beror på att företaget har norska ägare.
Nu har jag ätit korv och tårta. Druckit kaffe och Festis. Fått vattenflaskor och köpt Wago. Sonen fick glass också.
Bra att det finns butik nu om man behöver komplettera något litet. Inte långt hemifrån heller.
Bra att det finns butik nu om man behöver komplettera något litet. Inte långt hemifrån heller.
Jag tror inte att vi får ALEM09-garanti om vi köper där.U Uffe A skrev:
Och supporten är det väl lite si och så med kan man väl anta.
Men ärligt talat är det mest nötter jag möter på grossarna här i Uppsala också (jag har provat alla), med undantaget elektroskandia, som faktiskt har en hel del kompetens och materialkunskap.
Men visst blir det en helt annan kostnadsbild för elbutik att ha en fysisk butik och anställda där.
Kan aldrig bli samma låga kostnad för varje intäktskrona som med webbutiken.
