Jag upptäckte av en slump att elbutik.se har slagit upp en fysisk butik i Veddesta (Järfälla). Ligger granne med Biltema. De öppnade tydligen häromdagen.

Detta hade helt gått mig förbi.

• Gilla
  • Wow
Dortmunder DAB och 15 till
  • Laddar…
Tänk om de kunde slå upp en butik i Göteborgstrakten också :love:.

• Gilla
boschkenta och 1 till
  • Laddar…
Undra vad hantverkarna tycker om detta? Nu kan man ju köpa för nätpriser i butik.

• Gilla
Pin och 3 till
  • Laddar…
tommib
Detta var ju fantastiska nyheter!

Måste ut dit vid tillfälle och botanisera lite. Visserligen fel sida stan men åker man på helgen så går det nog bra.

Jag är förvånad över att man inte läst om att de skulle öppna. Då när jag hittade den, var jag bara inne en kort runda.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Panor82
Enligt hemsidan skall de ha öppningsfest 27-30 april i deras fysiska butik. Blir tydligen rabatterbjudande både online och i butik.

• Gilla
hempularen
  • Laddar…
Bara inte kostnaden för att hålla butik påverkar deras prissättning.

• Wow
mexitegel
  • Laddar…
nimhed nimhed skrev:
Bara inte kostnaden för att hålla butik påverkar deras prissättning.
Priserna kanske höjs duktigt när de är tvugna att ge support på prylarna och när lokalhyran och löner räknas in.
Kanske det kommer att bli en massa hempulare som frekventerar frukostbordet och får bonus och en massa andra fördelar på inhandlat mtrl :rofl:

• Haha
Yaken
  • Laddar…
Såg det för några veckor sedan när jag var inne på Matvärlden (som för övrigt rekommenderas). Undra just hur mycket "el-grejer" Biltema (vägg i vägg) kommer sälja framöver :thinking:

• Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Var där idag och åt grillkorv och tårta med kaffe.
De ska ha samma priser där som på nätet. Förvånansvärt lite kunder men gott om personal. De flesta norsktalande vilket beror på att företaget har norska ägare.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Låter som en liten utflykt i helgen då det är i närheten. Tårta och korv är ju alltid gott om inte annat.

Nu har jag ätit korv och tårta. Druckit kaffe och Festis. Fått vattenflaskor och köpt Wago. Sonen fick glass också.
Bra att det finns butik nu om man behöver komplettera något litet. Inte långt hemifrån heller.

• Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
Öppnar de i Uppsala också så får mina inköpskanaler jag har idag en farlig konkurrent.

Mikael_L
U Uffe A skrev:
Priserna kanske höjs duktigt när de är tvugna att ge support på prylarna och när lokalhyran och löner räknas in.
Jag tror inte att vi får ALEM09-garanti om vi köper där.
Och supporten är det väl lite si och så med kan man väl anta.
Men ärligt talat är det mest nötter jag möter på grossarna här i Uppsala också (jag har provat alla), med undantaget elektroskandia, som faktiskt har en hel del kompetens och materialkunskap.

Men visst blir det en helt annan kostnadsbild för elbutik att ha en fysisk butik och anställda där.
Kan aldrig bli samma låga kostnad för varje intäktskrona som med webbutiken.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.