D
ok, jag börjar närma mig momentet med el i badrummet.

Tänker att jag följer rådet från @elmont och sätter en VP2 med blå ring där vattnet och avloppet kommer ut i kommoden. Därifrån gummikabel till uttaget i kommoden.

Belysning för spegel (alt ovanför spegel) då blir det väl ett rörutlopp i väggen?
 
  • Gilla
elmont
  • Laddar…
D
Sätter man manchett runt apparatdosans blåa ring?
 
tommib
Ja, nuförtiden gör man tydligen det. Ringen ska sluta i nivå med väggens ytskikt (av elsäkerhetsskäl) så om du sätter kakel som bygger kanske 8-10 mm inkl fix så blir det lagom mycket utstick för en manschett. Tänk på att vrida ringen rätt med avseende på skruvarna, du kan inte vrida den sen när manschetten är på.
 
D
D
Då får det blir rörutlopp, liten manchett och utanpåliggande kopplingsdosa IP44.
 
  • Gilla
tomas.egnerfors
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.