Hej alla glada husbyggare! :)
Vi är ett par som bor i Norrköping och börjar så smått fundera på att bygga hus. Vi funderar på ett Eksjöhus Längtan som vi kanske ska modifiera lite.
Vi skulle gärna vilja få in lite tips på det huset angående bra modfieringar, tillval, pris etc. Hur tänkte ni när ni byggde detta hus och hur blev resultatet?
Mvh
/Calle & Charlotte

Hej igen. Är det verkligen ingen som vet nåt om Eksjöhus Längtan? Vi vill jättegärna få era erfarenheter!
Mvh
/Calle&Charlotte

Vi ska bygga hus i Norrköping, men för oss blev det inte Eksjöhus. Men "Längtan" är jättefint! spännande planlösning och bra med tre klädkammare. Lycka till!

Vad kul. Vi har inte kommit så långt med byggplanerna ännu som ni. Vilket hus kommer ni bygga?

Inga erfarenheter men här finns det ett gäng bilder på hur det kan se ut när det är (nästan) klart. http://villabyggaren.se/?page_id=30
Själv är jag i leta-tomt stadiet, runt Norrköping.

Norrköping2009 skrev:
Vad kul. Vi har inte kommit så långt med byggplanerna ännu som ni. Vilket hus kommer ni bygga?
Det blir med LB-hus. Classic 135 som vi ritat om lite. Vi ska bygga i Åby.

Hej

Har ni kommit igång med husbygget? Tråden är ju rätt gammal.

Hur som helst. Vi kollar också på Eksjöhus (längtan eller variant) och vi har pratat lite med en säljare. Som jag förstår det kan man inte ändra på de modellerna eftersom dom tillhör egnahemserien. Säljaren och hemsidan säger samma sak:

"Vad vi däremot tummat på är dina möjligheter att ändra i planlösningarna. Den friheten utgör nämligen en betydande del av husets totalkostnad. Så, om du inte har behov av en obegränsad valfrihet eller kan tänka dig att snickra lite själv, då kanske Egnahem är precis vad du letar efter."

Exakt vad det betyder har jag inte kunnat lista ut.

Kunde du göra ändringar på huset och hur mycket skulle det då kosta?

H

Vi bygger ett hus ur Egnahemsserien (Trend pulpet) och vi har ändrat en del i planslöningen, plockat bort en innervägg, förkortat en annan, det var även ok att byta ett fönster. Så det är ok med en del ändringar i Egnahemshusen, men du kan inte ändra lika obegränsat som i de andra husen.

ok, det låter intressant. Fick ni betala mycket för det?

Nä, det kostade inget extra alls.

Gammal tråd iof. Blev det ngn "Längtan" för er ??? :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.