Hejsan!
Nybörjarfråga här.
Vi har vattenburen värme i riktigt gamla element. Kopplat till detta har vi Mitsubishi Ecodan luft-vattenpump.
Nu har två element börjat låta förfärligt med droppljud. Vi har såklart luftat dessa men det kommer aldrig ut något vatten.
Jag drog mig då slutsatsen att systemet behöver mer vatten. Trycket så alldeles för lågt enligt mätaren också. Jag har försökt förstå hur jag fyller på detta i mitt relativt nya värmesystem. Men jag lyckas inte riktigt klura ut vilken ratt/spak jag ska använda.
Kan någon hjälpa mig med det? Bifogar bild på hur det ser ut ovanpå pannan.
Nybörjarfråga här.
Vi har vattenburen värme i riktigt gamla element. Kopplat till detta har vi Mitsubishi Ecodan luft-vattenpump.
Nu har två element börjat låta förfärligt med droppljud. Vi har såklart luftat dessa men det kommer aldrig ut något vatten.
Jag drog mig då slutsatsen att systemet behöver mer vatten. Trycket så alldeles för lågt enligt mätaren också. Jag har försökt förstå hur jag fyller på detta i mitt relativt nya värmesystem. Men jag lyckas inte riktigt klura ut vilken ratt/spak jag ska använda.
Kan någon hjälpa mig med det? Bifogar bild på hur det ser ut ovanpå pannan.
Det sitter en stoppklack på högersidan under vredet.C CN Utby skrev:
Vredet ska vridas motsols för att öppna, alltså långa delen på vredet ska åt höger mot långa delen på ventilhuset.
Tack för hjälpen! jag hade 0.5 bar på min Ecodan och fyllde på till 0.9. nu kommer varmvatten fram till alla element på övervåningen.
Klicka här för att svara