Fick för mig i den elfte timmen att med hjälp av elektikern lägga Ebeco Foil i vår nya entré. Jag la sedan samma golv som i resten av huset ovanpå. Men jag la ett vinylgolv som liknar klinkers precis vid dörren och en meter in. Detta behöver givetvis en övergångslist täcka över.

Är det någon som gjort detta? Vad används ni? Känns tveksamt att bara använda de med klister och jag kan in borra djupare än 8 mm för annars borrar jag ner i folien.
Mina tankar har gått åt att köpa Habo övergångslist och sedan modifiera skruvarna till ca 6 mm. Förborra extremt försiktigt och skruva ner de förkortade skruvarna.

Q Qala19 skrev:
Mina tankar har gått åt att köpa Habo övergångslist och sedan modifiera skruvarna till ca 6 mm. Förborra extremt försiktigt och skruva ner de förkortade skruvarna
dömt att misslyckas

köp en med klister på

T tergo skrev:
dömt att misslyckas

köp en med klister på
Jag vill helst inte göra det för det känns precis som du skriver: dömt att misslyckas. Men tror du det håller med den listen? Kan tänka mig köpa en ny list vart 3-4 år om den skulle bråka. Bara jag slipper chansa med att borra.

Q Qala19 skrev:
Jag vill helst inte göra det för det känns precis som du skriver: dömt att misslyckas. Men tror du det håller med den listen? Kan tänka mig köpa en ny list vart 3-4 år om den skulle bråka. Bara jag slipper chansa med att borra.
jag köpte en självhäftande på biltema för 10-15 år sen som jag skulle ha provosorisk i ett par år , och den satt bra fast när jag skulle ta bort den

T tergo skrev:
jag köpte en självhäftande på biltema för 10-15 år sen som jag skulle ha provosorisk i ett par år , och den satt bra fast när jag skulle ta bort den
Var det värmegolv under? Hört att de kan sitta som s*tan.

Q Qala19 skrev:
Var det värmegolv under? Hört att de kan sitta som s*tan.
nej

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.