Hej
Insåg precis att vår dvd-spelare till bilen är kass.
Vill inte investera pengarna i en ny, så funderar på någon sneak-variant.

Tänker följande:
Köpa en dvdspelare med usb-interface
Koppla in den i en androidplatta med usb-c
Installera vlc på plattan
Klart!
Eller?

Spara-/ladda ner filmerna som filer och lägg dom på plattan eller ett minneskort.
Klart!

• Gilla
nimhed
  • Laddar…
useless useless skrev:
Spara-/ladda ner filmerna som filer och lägg dom på plattan eller ett minneskort.
Klart!
:D
Det har blivit en grej för ungarna att välja ut några dvd:er inför resan. Annars har du ju såklart rätt

nimhed nimhed skrev:
:D
Det har blivit en grej för ungarna att välja ut några dvd:er inför resan. Annars har du ju såklart rätt
Tja, det kan ju bli ett utmärkt tillfälle att lära ungarna att rippa DVD-filmer ... :);)(y)

• Gilla
nimhed
  • Laddar…
Kretikos Kretikos skrev:
Typ nån liknade denna?

[länk]
Ja, typ. Fast jag tänkte ännu primitivare. Vanlig usb som man konverterar till usb-c. Alltså en dvd för dator.

Har du plattan kan du ju köpa en dvd-spelare och testa .. Jag är inte helt säker på att det är så enkelt dock ...

Är det inbyggda skärmar i bilen? Finns det en video-ingång, och du har en laptop med dvd-spelare är det billigaste nog att köpa en Chromecast och "casta" laptop-ens skärm till den .. Men det är fortfarande inte en så barnvänlig lösning ...

Hmm, kom precis på att allt nog redan är löst. Den befintliga dvdspelaren har trasig skärm, men den har en utgång till en sekundär skärm. Att jag inte tänkte på det?
Testar om en stund

Återkom med resultat.......;)

Tyvärr var sekundära också med trasig skärm. Ljudet fungerar dock :D:rofl:

Nej, får nog bli att lägga några filer på plattan och vara nöjd med det

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.