Jag skulle vilja ha ett sånt här badrum med trägolv i duschen:
Hur gör man för att det ska funka?
Vilket träslag? Skulle organowood kunna funka kanske?
Tänker mig egentligen bara en träuppbyggnad över det befintliga klinkergolvet med plastfötter så inte träet står i vatten och en lucka så man kan rensa golvbrunnen, så det är inte den svåra biten.
Men hur mår träet med allt schampoo och annat som det utsätts för? Vad använder man i uteduschar? Ska man behandla med nån specialolja/lack av ngt slag?
Räcker det med "vanlig" ventilation eller måste man överdimensionera för att vara säker på att trät mår bra?
Nån med erfarenhet eller insikt i ämnet kanske?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur gör man för att det ska funka?
Vilket träslag? Skulle organowood kunna funka kanske?
Tänker mig egentligen bara en träuppbyggnad över det befintliga klinkergolvet med plastfötter så inte träet står i vatten och en lucka så man kan rensa golvbrunnen, så det är inte den svåra biten.
Men hur mår träet med allt schampoo och annat som det utsätts för? Vad använder man i uteduschar? Ska man behandla med nån specialolja/lack av ngt slag?
Räcker det med "vanlig" ventilation eller måste man överdimensionera för att vara säker på att trät mår bra?
Nån med erfarenhet eller insikt i ämnet kanske?
Medlem
· Västra Götalands Län
· 529 inlägg
Du kan använda vilket trä du vill. Lacka med båtlack, 6-8 gånger, så håller det. Eftersom du vill göra en lös konstruktion, så behöver du ju ingen lucka. Bara att lyfta ur golvet vid storstädning.
Jag hade sådana ädelträplattor på plastmatta i duchen i två år. Snyggt och bekvämt men frugan gick ut när man skulle städa under dem och det behöver man göra typ varje månad efterssom en hel del hår och annat mums samlas under plastpiggarna.
Typ dessa plattorna. http://biltema.se/sv/Fritid/Tradgard/Belysning-och-dekoration/Tratrall-5-pack-14587/
Typ dessa plattorna. http://biltema.se/sv/Fritid/Tradgard/Belysning-och-dekoration/Tratrall-5-pack-14587/
Blir inte kombinationen av högblanklackat och vatten en veritabel isbana? På båtar brukar man ju undvika lackade grabbräcken just för att undvika att man slinter den gång man verkligen behöver få tag i grabbräcket.Niclas Jonsson skrev:
Det finns ju kakel som ser ut som trä, det kanske kan vara ett alternativ?
Kolla även in byggmax shipdeck-golv. Passar visserligen inte direkt i duschen men bör fungera i resten av badrummet.