Du menar som i inlägg #12? ;)
 
Fruktsallad
Nyfniken Nyfniken skrev:
Du menar som i inlägg #12? ;)
Nej :) Dom bilderna är tvådelade väggar och duschbadkar med bredare nedtill. Den jag la ni är 3 delad dörr och ett rakt normalbadkar. ;)
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Ett tips är dock att välja frostat glas och inte klarglas som vi tog.
Varför frostat? Är det för att du är blyg, eller är badrummet i övrigt fult?
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Varför frostat? Är det för att du är blyg, eller är badrummet i övrigt fult?
För att klart glas ser skitigt ut efter en dusch.
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
För att klart glas ser skitigt ut efter en dusch.
OK, men nu vet ju alla att det frostade/ogenomskinliga är lika "skitigt", dvs egentligen har en liten kalkslöja, vilket inte alls är skit!
Tittade just på våra duschdörrar, som suttit uppe i snart nio år, och XXX antal duschar,
och de ser inte ett dugg "skitiga" ut. Men vi har ju iofs bra vatten.
 
nikasp
Nyfniken Nyfniken skrev:
För att klart glas ser skitigt ut efter en dusch.
Jag tycker inte vår Svedbergs-enkeldörr (några antal inlägg upp) ser så illa ut. Har kanske svampat av insidan en gång i månaden. En hellång glasdörr blir säkert mycket smutsigare av stänk och annat nere i golvnivå . Tycker att det känns mycket luftigare med klarglas. Om man är väldigt noga så är den väldigt enkel att rengöra då det är en helt plan glasskiva .
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Varför frostat? Är det för att du är blyg, eller är badrummet i övrigt fult?
Bor ju i Skåne, inte alls långt från dig. Så dörrarna blir väldigt kalkiga, trots att vi torkar dom efter varje dusch och rengör en gång i månaden, ser nästan ut som ett frostat glas.
 
Tallguy196 Tallguy196 skrev:
Hur lyckas man ens få draperiet att dra sig inåt? Vanligt badkar och ett tjusigt draperi, aldrig några problem.
Vi duschar varje dag och draperiet hänger så stilla så stilla.... Kan det va nåt med gravittatjonen i Skåne? ;)
Jag bor i Skåne, mitt duschdraperi slingrar sig aldrig runt mig. Låter som någon dålig b-rysare från 90-talet.
 
lunarayo lunarayo skrev:
Jag bor i Skåne, mitt duschdraperi slingrar sig aldrig runt mig. Låter som någon dålig b-rysare från 90-talet.
Måste vara nåt lokalt :)
 
Vi har stången en liten aning utanför badkarskanten så att draperiet lägger sig mot insidan av karet istället för att hänga och fladdra.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.