Är det någon som har provat.Durasense trall?.Eller någon underhålls fri trallbräder?.
 
Åsa Lund
Underhållsfritt brukar betyda omöjligt att underhålla
Skaffa hellre nåt som är enkelt att underhålla
 
  • Gilla
Noramasen
  • Laddar…
Vi hade vanlig komposittrall i förra huset. Det här känns som en smart lösning som löser många av svagheterna vi upplevde då (varmt, temp expansion, annat regelmått etc) det jag kan tänka mig är problem här är om man skadar det tunna ytskiktet så lär plankan förstöras rätt fort och så är det idag än väldigt dyrt.
 
Någon som vet vad det kostar, hittar ingen prislista
 
F Fstrand skrev:
Vi hade vanlig komposittrall i förra huset. Det här känns som en smart lösning som löser många av svagheterna vi upplevde då (varmt, temp expansion, annat regelmått etc) det jag kan tänka mig är problem här är om man skadar det tunna ytskiktet så lär plankan förstöras rätt fort och så är det idag än väldigt dyrt.
E Eryl skrev:
Någon som vet vad det kostar, hittar ingen prislista
68 kr/löpmetern enl. deras hemsida.
 
M Manhunter skrev:
Är det någon som har provat.Durasense trall?.Eller någon underhålls fri trallbräder?.
Har beställt och får leverans i näst vecka, efter lite förseningar. Återkommer efter att vi har monterat trallen.
 
Har nu lagt trallen och är mycket nöjd, var lätt att lägga och blev jättesnyggt.
 
Kul att höra, jag har beställt men får inte leverans förrän i början på november. Vilken färg valde du?
 
E ebt skrev:
Kul att höra, jag har beställt men får inte leverans förrän i början på november. Vilken färg valde du?
Det blev silvergrå. Förstod när jag talade med säljaren, att leveranstiderna hade skjutit iväg. Med tanke på hur virkespriserna gått upp blev detta inte mycket dyrare än lite bättre standardtrall.
 
Misstänker dom för att hålla på leveranserna, framtill råvarupriserna är nere igen. Beställde i April och leverans är fortfarande obekant
 
K kasper1 skrev:
Misstänker dom för att hålla på leveranserna, framtill råvarupriserna är nere igen. Beställde i April och leverans är fortfarande obekant
Såg att de höjt priserna till 102kr löpmeter nu....
 
  • Wow
Åsa Lund
  • Laddar…
Åsa Lund
50% upp på fem månader!
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
50% upp på fem månader!
Tur att man fick levererat i maj
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
2245754hgh 2245754hgh skrev:
Har nu lagt trallen och är mycket nöjd, var lätt att lägga och blev jättesnyggt.
Kul att ni är nöjda. Tittade själv på Durasense i våras, men tyckte det var väl blankt. Vad är er uppfattning, är det blankt?
Blir det varmt när solen ligger på?
Vad valde ni för montagemetod?
Har du möjligtvis någon bild att dela så men ser hur en större yta ser ut?
/Anders
 
Upplever inte det som så blankt. Ska se om jag kan ta lite bilder och lägga upp i veckan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.