Har ett trädäcksprojekt framför mig där vi ska ”rama in” en gjuten platta för ett glasat uterum. Hade tänkt lägga betongplattor direkt på mark eftersom vår grävare fullt upp med bärlager någon meter ner (plus ett tunt lager grus ovanpå). Det är ca 30 cm från den gjutna plattans överkant till marknivå, så för att slippa fylla upp med mer material över hela trädäcksytan tänkte jag lägga dubbla betongplattor (5x2 cm), vilket gör att det borde funka med 190x45 reglar (5+5 cm plattor, 19 cm regel + 3,4 cm trallvirke (34x145).
Borde väl vara OK att göra så, eller hur hade ni gjort?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder