2 386 läst · 5 svar
2k läst
5 svar
Dubbelhäftande tejp fräsmall
Jag skulle behöva använda mig av dubbelhäftande tejp för att hålla en mindre fräsmall på plats för överhandsfräsen.
Är det någon som kan rekommendera någon särskilt tejp? Förutom att den ska vara stark vill man väl även att den ska vara tunn och lätt att avlägsna.
Tacksam för alla tips!
Är det någon som kan rekommendera någon särskilt tejp? Förutom att den ska vara stark vill man väl även att den ska vara tunn och lätt att avlägsna.
Tacksam för alla tips!
Ett tips är att sätta maskeringstejp på båda ytorna sen limma med biltemas snabblim på tejpen.
När du fräst färdigt så är det lätt att dela på ytorna,maskeringstejpen är lätt att ta bort.
Jag änvänder denna teknik i min cnc när jag kör små detaljer.
När du fräst färdigt så är det lätt att dela på ytorna,maskeringstejpen är lätt att ta bort.
Jag änvänder denna teknik i min cnc när jag kör små detaljer.
Produkter som diskuteras: "snabblim"
Snabblim & superlim
Snabblim och superlim är kraftfulla, snabbverkande limtyper som passar för ett brett spektrum av material och användningsområden. Deras omedelbara bindning gör dem till utmärkta val för hushållsreparationer och gör-det-själv-projekt. Med
Läs mer
Om det inte är känsliga material använder jag vanlig mattejp, typ denna https://www.tesa.com/sv-se/konsument/tesa-mattejp-avtagbar.html
Annars metoden sweden beskriver väldigt bra då man inte riskerar att skada materialen.
Annars metoden sweden beskriver väldigt bra då man inte riskerar att skada materialen.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Dubbelhäftande tejp till handdukshållare i trä på kakel
Badrum -
Krokrad med dubbelhäftande tejpå på en bredspacklad vägg
Färg, Måla & Tapetsera -
Dubbelhäftande tejp till kabelkanal
El -
Skruva fast dubbelhäftande tejp för att slippa klisterrester
Övrigt husrelaterat -
Värmetålig dubbelhäftande tejp