Var hittar man en dubbel termostat?
Vill alltså kunna ställa in både tillslag- och frånslagstemperatur.

Varför? Jo, jag har värmeslingor till ränndalar, hängrännor och stuprör som jag vill vara påslagna kring nollan (-1 till +1). Är det kallare smälter isen/snön och vattnet rinner ner och fryser i sil eller i backen. Är det varmare sköter det sig själv, vara värmeslingan skapat "hålighet" att rinna i.

Det jag hittat kostar orimliga pengar >2000:-!

Brukar termostater ha båda lägena (som en trappbrytare eller omkopplare) tillgängliga? Då kan man seriekoppla 2 enkla och få funktionen...
 
Redigerat:
Fast installation eller från vägguttag? För det sistnämnda så har jag köpt universialtermostat på Conrad.se för typ 3-400kr för ett antal år sedan.
 
serie koppla två vanliga termostater och använd ena för nedre och andra för övre temp.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.