Jag får ingen drivning på klipparen, såg att remen var lös. Nu såg jag att själva kopplingen, dosan, snurrar fritt runt axeln, se hur mycket på bilderna.
Jag har för mig att det inte ska vara helt fast, men vet inte var jag fått det ifrån. Hur ska jag åtgärda detta? Saknas en skruv någonstans, hur ska det vara?
Jag har för mig att det inte ska vara helt fast, men vet inte var jag fått det ifrån. Hur ska jag åtgärda detta? Saknas en skruv någonstans, hur ska det vara?
Uttänjd rem kan göra att du ej får in ”växeln”, kanske i kombination med att vajern slackar lite?
kan vara lite svårt men om du lyckas föra växeln där vajern fästs) till ”max”, driver den då ?
Kan också vara problem med själva växeln. Om växeln finns som reservdel öht är den troligen dyr, var på en av mina i alla fall(Stiga Multiclip). Går att ha isär o kolla men tarvar lite arbete.
kan vara lite svårt men om du lyckas föra växeln där vajern fästs) till ”max”, driver den då ?
Kan också vara problem med själva växeln. Om växeln finns som reservdel öht är den troligen dyr, var på en av mina i alla fall(Stiga Multiclip). Går att ha isär o kolla men tarvar lite arbete.
Tack för svaret. Efter närmare titt, se det ut som att plåten till vänster är en del av konstruktionen som hindrar att kopplingshöljet roterar såpass att remen tappar spänning. Plåten som också tar stryk av främmande föremål som slåss av bladet. En märkligt konstruktion.
Jag ska se om jag kan svetsa plåten på plats, alternativt borra och skruva.
Jag ska se om jag kan svetsa plåten på plats, alternativt borra och skruva.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur sätta tillbaka bult + sprint på Falke elgräsklippare
Verktyg & Maskiner -
Sätta servo/utväxling på ratten till åkgräsklippare
Trädgårdsmaskiner -
Köpråd robotgräsklippare till sommarstuga
Robotgräsklippare -
Var sätta referensstationen till slinglös gräsklippare?
Trädgårdsmaskiner -
Köpråd robotgräsklippare till liten gräsyta
Robotgräsklippare