Hej, har grävt ner ett gardena pipeline system för att få vatten till baksidan. Är just nu bara en anslutningspunkt samt ett vattenuttag.
Gardena skickar med en dräneringsventil som släpper när trycket understiger 0.2bar för att skydda mot frost. Jag har inte tillgång till någon tryckluft för tömma på vintern så har installerat denna på lägsta punkten.
Hade dock det svårt få tätt, droppade minimalt när jag spände aningen för hårt eller aningen för lite. Det hela kändes lite plastigt. Har fått det tätt nu men är rädd det ska läcka när jag grävt ner det på 40cm djup och då inte märka om det börjar läcka.Hur hade ni gjort?
Gardena skickar med en dräneringsventil som släpper när trycket understiger 0.2bar för att skydda mot frost. Jag har inte tillgång till någon tryckluft för tömma på vintern så har installerat denna på lägsta punkten.
Hade dock det svårt få tätt, droppade minimalt när jag spände aningen för hårt eller aningen för lite. Det hela kändes lite plastigt. Har fått det tätt nu men är rädd det ska läcka när jag grävt ner det på 40cm djup och då inte märka om det börjar läcka.Hur hade ni gjort?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Förgrena befintlig nergrävd PEM-slang, hur?
Vatten & Avlopp -
Schakt för vatten (PEM-slang): mjuk botten efter regnväder, vad gör jag nu?
Vatten & Avlopp -
Förslag på dragning av PEM-slang (kommunalt vatten).
Vatten & Avlopp -
Hur stor eller liten diameter för att få bra tryck i PEM-slang?
Vatten & Avlopp -
Tryckfall i PEM-slang - varför?
Vatten & Avlopp