Jag har inte kört hela grunden ännu. Men den biten jag har gjort tog 2 kvällar ca 1,5h per kväll.

Bros ju lite på hur hög grund du har med och hur tjockt kallasfalts lagret är.

på vissa ställen här var det nästan 2 cm och då tar det tid
 
Lite uppdatering.

Jag ringde och prata med en säljare på platon om det där med membranet.
Då sa han att det ska vara monterat horisontellt och berätta för mig hur jag skulle göra.
Han bjöd mig på en ny rulle till och med. Så big up till dom!!
 
  • Gilla
Visionären
  • Laddar…
DSC_0121.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här har första biten platonmatan kommit upp och jag provar in vart jag ska ha högsta punkten.
(satans skit lera,kletig som fan)
(Är som en dålig kärring blir fan aldrig av med den!)

DSC_0124.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här kan man se lite bättre. man ser även finja dränskivorna som jag har monterat utan på platonmattan.
lätta att montera lite fogskum på baksidan och trycka dom mot platonmatan och dom sitter där av sig själv.

DSC_0125.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_0126.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



DSC_0127.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hyrde en kärnborr maskin och borr.
gjorde hål för inkomande vatten som ska flyttas hit och massa elrör och till fiber som ska in här med.

Det stora hålet är för vatten till garaget i framtiden.
Det som är snett ovan är för inkommande vatten.
Dom 6 samlade hålen är för massa el rör.
Dom 2 ensamma är för fibern. men bara ett kommer användas.


DSC_0319.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

DSC_0321.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


är så jäkla mycket lera så här fick jag bottna med singel först innan jag la duken och rören.
har även börjat täcka här lite.

DSC_0325.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rens röret på plats och elrören till blivande garaget på plats.

DSC_0327.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jävla vatten och lera blir tokig.
får pumpa varje dag när jag är hemma.
 
  • Gilla
Denzar och 1 till
  • Laddar…
Gimner skrev:
[bild]


[bild]
Källartrapp?

Det är ju ett perfekt lönn rum under mark som man kan ha vapen och konserver i :p

Gör en dold dörr innefrån med kodlås.
 
  • Gilla
stice
  • Laddar…
DSC_0330.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

DSC_0331.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tid att gräva vidare!
hur trädgården ser ut nu före!

DSC_0333.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


här är det lite mera sten men det vara inte länge förrns den förbannade leran var tillbaka.

DSC_0334.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_0339.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


När vi grävt en bit så visste vi att här någon stans ska inkommande el vara.
(Har beställt utsättning) vi gräver där den är utsatt men hittar ingen kabel.
vi gräver försiktigt försiktigt hittar ingen kabel ännu.
när vi kommit 2 m bort fån märket hittar vi den och tar den klockrent rakt av!
Ett snyggt snitt. som tur är så har jag jobbat som elektriker innan så fixade ihop det snyggt och prydligt själv.

På måndagen när jag kommit hem från jobbet så upptäcker jag att en fas är försvunnen.
Vad fan nu. går ut och tittar i gropen och ser att det rasat in en stor lerkaka som träfat kabeln och dragit ut kabeln vid mätaren. Då pallade jag inte mer och ringde jouren kom hit och fixa!!!



DSC_0335.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

DSC_0340.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


slipat bort ena biten kallasfalt.

DSC_0341.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


satt upp tillfälligt stuprör!
 
  • Gilla
Denzar och 3 till
  • Laddar…
Ja blivande källartrappa.

Haha ja det kanske man kan ha det till.
göra ett hål rum under trappan!

är ju armerat för mindre skyddsrum med.

Lodräta 10mm armering i varje hål och dubbla vågräta 10mm inborrade i hus väggen i varje lav.
 
Jag lider med dig och leran, jag hade samma problem fast oerhört mycket värre (rasade in en massa, 60 cm djup blålera :( )...

Jobba på och hoppas vädret är på din sida!
 
DSC_0336.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

DSC_0337.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


efter. Fina spår som nu är vatten fyllda!
 
När man jobbar som resemontör och kommer hem efter veckans slit och ser att man har vallgrav!!
jiippiiii skrek min 5 åriga ja!!
Tills det var dags att pumpa ur allt.

Pumpade i 1h ca.

roligt med leran i botten som ståt under vatten inte alls smort!
DSC_0350.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

DSC_0351.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fy fan vad jag lider med dig som precis varit i samma sits!!

Hoppas det inte blivit lera som är såååå jobbig att skotta!!


Det går dock att vinna över vädret trots att det garanterat känns tungt! *pepp pepp*
 
DSC_0353.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är inte roligt längre!!!!!!!!!!
 
D09
Fy fan..
 
Spade, hink och ryggskott?
 
Jag hoppas hoppas att det går att komma åt med traktorgrävare.
Det är sjukt blöt nu med står mycket vatten i trädgården med så hoppas det går att ta sig in och där ifrån bara.
Annars har jag 2 dagars gyttje brotning framför mig.
 
Ajaj! Det finns en _anledning_ till att somliga rekommenderar att dränera om vintertid när marken är frusen och nederbörden kommer som snö...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.