Jag har inte kört hela grunden ännu. Men den biten jag har gjort tog 2 kvällar ca 1,5h per kväll.
Bros ju lite på hur hög grund du har med och hur tjockt kallasfalts lagret är.
på vissa ställen här var det nästan 2 cm och då tar det tid
Bros ju lite på hur hög grund du har med och hur tjockt kallasfalts lagret är.
på vissa ställen här var det nästan 2 cm och då tar det tid
Lite uppdatering.
Jag ringde och prata med en säljare på platon om det där med membranet.
Då sa han att det ska vara monterat horisontellt och berätta för mig hur jag skulle göra.
Han bjöd mig på en ny rulle till och med. Så big up till dom!!
Jag ringde och prata med en säljare på platon om det där med membranet.
Då sa han att det ska vara monterat horisontellt och berätta för mig hur jag skulle göra.
Han bjöd mig på en ny rulle till och med. Så big up till dom!!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här har första biten platonmatan kommit upp och jag provar in vart jag ska ha högsta punkten.
(satans skit lera,kletig som fan)
(Är som en dålig kärring blir fan aldrig av med den!)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här kan man se lite bättre. man ser även finja dränskivorna som jag har monterat utan på platonmattan.
lätta att montera lite fogskum på baksidan och trycka dom mot platonmatan och dom sitter där av sig själv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hyrde en kärnborr maskin och borr.
gjorde hål för inkomande vatten som ska flyttas hit och massa elrör och till fiber som ska in här med.
Det stora hålet är för vatten till garaget i framtiden.
Det som är snett ovan är för inkommande vatten.
Dom 6 samlade hålen är för massa el rör.
Dom 2 ensamma är för fibern. men bara ett kommer användas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
är så jäkla mycket lera så här fick jag bottna med singel först innan jag la duken och rören.
har även börjat täcka här lite.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rens röret på plats och elrören till blivande garaget på plats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jävla vatten och lera blir tokig.
får pumpa varje dag när jag är hemma.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tid att gräva vidare!
hur trädgården ser ut nu före!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
här är det lite mera sten men det vara inte länge förrns den förbannade leran var tillbaka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
När vi grävt en bit så visste vi att här någon stans ska inkommande el vara.
(Har beställt utsättning) vi gräver där den är utsatt men hittar ingen kabel.
vi gräver försiktigt försiktigt hittar ingen kabel ännu.
när vi kommit 2 m bort fån märket hittar vi den och tar den klockrent rakt av!
Ett snyggt snitt. som tur är så har jag jobbat som elektriker innan så fixade ihop det snyggt och prydligt själv.
På måndagen när jag kommit hem från jobbet så upptäcker jag att en fas är försvunnen.
Vad fan nu. går ut och tittar i gropen och ser att det rasat in en stor lerkaka som träfat kabeln och dragit ut kabeln vid mätaren. Då pallade jag inte mer och ringde jouren kom hit och fixa!!!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
slipat bort ena biten kallasfalt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
satt upp tillfälligt stuprör!
Ja blivande källartrappa.
Haha ja det kanske man kan ha det till.
göra ett hål rum under trappan!
är ju armerat för mindre skyddsrum med.
Lodräta 10mm armering i varje hål och dubbla vågräta 10mm inborrade i hus väggen i varje lav.
Haha ja det kanske man kan ha det till.
göra ett hål rum under trappan!
är ju armerat för mindre skyddsrum med.
Lodräta 10mm armering i varje hål och dubbla vågräta 10mm inborrade i hus väggen i varje lav.
När man jobbar som resemontör och kommer hem efter veckans slit och ser att man har vallgrav!!
jiippiiii skrek min 5 åriga ja!!
Tills det var dags att pumpa ur allt.
Pumpade i 1h ca.
roligt med leran i botten som ståt under vatten inte alls smort!
jiippiiii skrek min 5 åriga ja!!
Tills det var dags att pumpa ur allt.
Pumpade i 1h ca.
roligt med leran i botten som ståt under vatten inte alls smort!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hoppas hoppas att det går att komma åt med traktorgrävare.
Det är sjukt blöt nu med står mycket vatten i trädgården med så hoppas det går att ta sig in och där ifrån bara.
Annars har jag 2 dagars gyttje brotning framför mig.
Det är sjukt blöt nu med står mycket vatten i trädgården med så hoppas det går att ta sig in och där ifrån bara.
Annars har jag 2 dagars gyttje brotning framför mig.


