Hej, har haft problem med vattenläckage (vatten på skåpets golv) i en Huskvarnakyl från 2011. Drog ut skåpet i går, och noterade att det fanns lite vatten i droppskålen, den var som mest till hälften fylld. Jag tömde och gjorde rent så gott det gick, och ”blåste” samtidigt rent dräneringsröret. Det kanske kan ha räckt, och även om skåpet är gammalt så finns det inget som tyder på att kompressorn har problem, och att det skulle vara förklaringen till vattnet. Men, någon har säkert bättre koll än jag, så jag hoppas få förklaringar med hjälp av bilderna. 1. Kan man plocka ut droppskålen för rengöring på ett Huskvarna? Någon som vet? 2. Det svarta röret som leder vatten till droppskålen (om jag fattat rätt) syns bakom gallret på en av bilderna. Det tycks mynna ut i ”luften” upp till vänster, och jag kan inte se hur det kopplat till ”hålet” i kylen…. Om någon förstår mina förvirrade frågor och vill hjälpa mig att reda ut begreppen så är jag tacksam!

• Vattenrör och droppskål bakom kylskåpsgaller, potentiell källa till vattenläckage, i en Huskvarna kyl från 2011.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenfylld droppskål bakom ett kylskåpsgaller med ett svart dräneringsrör kopplat till den.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.