Medlem
· Korpilombolo
· 3 610 inlägg
Vilken av spikarna? Alla sticker ut.
Hovtång och något skyddande mot fodret brukar gå bra.
Hovtång och något skyddande mot fodret brukar gå bra.
Produkter som diskuteras: "Hovtång"
Hovtänger
Hovtänger är specialverktyg som används av hovslagare och djurägare för att trimma och underhålla hovar på hästar och andra hovbärande djur. De är utformade för att klippa genom den hårda keratin som hovarna består av, vilket kräver en
Läs mer
Den sticker bara ut cirka 3 mm, ungefär lika som profileringens djup, så det är ont om plats för ett mellanlägg. Dessutom svårt att fördela trycket p.g.a. profilens åsar.
Om fodret hade varit slätt så hade det varit mycket enklare.
(Endast en spik sticker ut.)
Om fodret hade varit slätt så hade det varit mycket enklare.
(Endast en spik sticker ut.)
Mellanlägget får bara vara 2 mm tjockt om jag ska få grepp om spiken. Vad är så tunt och tillräckligt styvt? Härdat stål?
Det är vitlackad dyckert, men färgen slås bort så spikskallarna ser ut som hål.
Det är vitlackad dyckert, men färgen slås bort så spikskallarna ser ut som hål.
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
nu krånglar du till det.J Jonazz skrev:
lägg mellanlägget en bit bort så kan du har verktyget ända in mot träet vid spiken. Använd en hovtång eller tex en Tove kofot.
Jag är tydligen blid. Även om jag zoomar så ser ju hålet i träet alldeles för stort ut för en dyckert. Men min hjärna kanske har bestämt sig för vit plastplugg. Då ser man ingen annat.Handyman 1 skrev:
Produkter som diskuteras: "plastplugg"
Plastplugg
Plastpluggar är universella infästningskomponenter som är avsedda för en rad olika användningsområden och material. Tillverkade av slitstark plast, dessa pluggar kan användas med en mängd olika skruvar och bultar för att skapa säkra och
Läs mer
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
En ryckoslitklämodrag, en slaghammare med en klys för spik.
Ryckoslitklämodragen används mest av bilplåtslagare att dra ut bucklor men fungerar även för spik.
Har en liggande om ni vill ha bild.
Protte
Ryckoslitklämodragen används mest av bilplåtslagare att dra ut bucklor men fungerar även för spik.
Har en liggande om ni vill ha bild.
Protte