Jag kan ingenting om det här så jag hoppas ni kan hjälpa mig.
Jag har köpt en ny spis och ugn som ska in i ett skåp.
Men jag kan inte få in skåpet på platsen där gamla spisen stog för det är avloppsrör som sticker ut,.
Jag behöver alltså få ner rören lite mot golvet.
Kan jag köpa vinklar och sätta på eller är det risk för att det blir stopp i avloppet när det är många vinklar?
Hoppas ni förstår vad jag mena och att ni kan hjälpa mig. ;)

lägger upp en bild så ni ser hur det ser ut IMG_2291.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bara den enda bilden hjälper inte så mycket. Du får ju följa röret åt båda hållen och se hur det går vidare.
Men rent generellt, om du bara ser till att ha fall hela vägen och försöker undvika 90-graderskrökar så mycket det går (2 st 45-graders direkt efter varandra är bättre) så borde det inte vara några problem.

Om du menar (bara baserat på denna bilden) att böja ner röret mot golvet i 90 grader, sen upp igen så funkar ju inte det, men det har du kanske räknat ut. Enda sättet är ju om röret mynnar ut i golvnivå någonstans till höger elelr vänster i bild som vi inte ser, då funkar det ju att dra ner röret och låta det ligga nära golvet bara det är konstant fall hela vägen.

Men enklare lösning, kan du inte bara såga ur skåpet där nere motsvarande det som är gjort på skäpen till höger/vänster i bild? Eller sitter spisen hela vägen bak i skåpet när den är inskjuten?

Tack för svar!

Det ugnen går ända in i skåpet så därför kan jag tyvärr inte såga i skåpet som dom andra har gjort.
Men i skåpet till höger går rören rätt rakt.

"rätt rakt" räcker inte som information. Vad händer med rören sedan, går de in i någon vägg och ansluter på en stående avloppsstam, eller böjer de av ner i golvet? Du måste som sagt se till så att du kan få konstant fall ("nedförsbacke") hela vägen om du ska dra om rören.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.