Jag bort i ettplanshus och kommer åt innertaket från kallvinden.
Håller på att renovera och vill sätta in downlights i taket.

Funderar lite på hur man bäst fäster "hinkaen" som man sätter över lamporna? Eller ska de bara ställas ovanpå innertaket?
 
Du bör fästa den i glespanelen, och se till att det blir tätt så att ingen isolering kan leta sig in under hinken.
 
Håller på och bygger ut och snickarna håller som bäst på med att isolera taket som kommer att var öppet till nocken (ryggåstak?) Ska ju ett lager 45mm isolerin på med, och sen spikar dom väl glesen till gipset antar jag. Ena taket är redan plastat och klart - borde jag då ha bett dom montera pottor redan eller är det bara att skära upp plasten sen när glesen är spikad där jag vill ha spottarna??
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.