Såhär ser det ut under min spis som verkar ha sladd som brunnit. Är det här ett större problem som kräver en elektriker? Spisen går igång men med errorkod.

• Elektrisk kopplingsdosa med brända sladdar under spis, visar potentiell brandskada och behov av elektriker för felsökning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elektrisk kopplingsdosa under spis med brända sladdar och kablar, potentiellt problem för elektriker att åtgärda, spisen visar felkod.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E evediva skrev:
Såhär ser det ut under min spis som verkar ha sladd som brunnit. Är det här ett större problem som kräver en elektriker? Spisen går igång men med errorkod.
I och med att du frågar misstänker jag att du själv inte är så bevandrad när det kommer till el så ja absolut, ta dit elektriker. Det handlar ju inte bara om att byta ut kablage utan även förstå varför kabeln brunnit.

Vart går ledningarna? Om det bara hade varit en spis hade det räckt med två ledningar.

J Josth skrev:
Vart går ledningarna? Om det bara hade varit en spis hade det räckt med två ledningar.
Ledningarna kommer från elcentralen.

A anderslofwall skrev:
I och med att du frågar misstänker jag att du själv inte är så bevandrad när det kommer till el så ja absolut, ta dit elektriker. Det handlar ju inte bara om att byta ut kablage utan även förstå varför kabeln brunnit.
Med andra ord måste jag ha en certifierad elektriker….?

Den vita kabeln kommer nog från elcentralen men inte de två svarta?

E evediva skrev:
Med andra ord måste jag ha en certifierad elektriker….?
Ja

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.