Någon som är bra på dörrar? Är tanken verkligen att det ska vara centimeter av fri lejd för skruvmejslar och annat på dessa dörrar med blipp/elektriskt lås? Jag tycker det känns felmonterat men jag är ingen dörrexpert.

• Dörr med synligt glapp vid handtaget, elektroniskt lås ovanför. Verkar felmonterat med utrymme för verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
Du får nog ta en bild med öppen dörr också

S sinuslinus skrev:
Du får nog ta en bild med öppen dörr också
Får ordna imorgon. Men det finns alltså chans till att det är tänkt att vara så att man kör en rak motsats till brytskydd och lämnar extra gott om bry och pet-utrymme istället? Jag tycker det ser helidiotiskt ut.

Det som syns är ett elslutbleck och då krävs den konstruktionen för att det ska fungera.
Någon har valt/bestämt den lösning framför andra alternativ.

1 123abc skrev:
Det som syns är ett elslutbleck och då krävs den konstruktionen för att det ska fungera.
Någon har valt/bestämt den lösning framför andra alternativ.
Jo det här är ju anledningen till varför jag ställer frågan. Jag vet inte om det är så här det borde se ut. Mina kunskaper säger "försvåra uppbrytning, ha brytskydd" och här gör man snarare tvärt om och lämnar en hur stor glipa som helst. Känns inte som att elslutbleck och brytsäker borde vara två skilda saker... men som sagt är inget dörrproffs därav frågan.

Val brukar bero på vad som ska skyddas och hur utsatt det är lägg där till kostnad samt kabeldragning.
Ibland används ståldörrar med brytskydd direkt ifrån fabrik med val på olika elektrisk låsning som elslutbleck, eltryckeslås eller motorlås.

Svaret är att det är tillräckligt i många dörrmiljöer men kan vara en sämre lösning i andra dörrmiljöer.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.