M
Fy fan. Även om normal livslängd är x år och du gör besiktningen vid x+n år så kan ju taket vara helt OK eller skadat, det är ju viktigt att veta - det är ju sånt du betalar besiktningsmannen för.

Byggis1976 skrev:
Anticimex.
Nu raljerar jag, men Anticimex är inget besiktningsföretag. De utrotar skadedjur.

• Gilla
Micke_vb och 4 till
  • Laddar…
Nyfniken skrev:
Nu raljerar jag, men Anticimex är inget besiktningsföretag. De utrotar skadedjur.
Skadedjur som i inkompetenta besiktningsmän!! ;) Det hade varit en välgärning!

Photo 2013-08-07 16 37 20.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Photo 2013-08-07 21 16 20.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Sailorman
  • Laddar…
Varför lappa? Borde du inte byta hela taket om det är 40 år gammalt? Eller är det provisoriskt?

Jag är i min tro att 40 år gamla bräder som legat torrt har en bättre kvalite' än nya.

• Gilla
dsub och 1 till
  • Laddar…
Pappen är väl det som sätter livslängden oftast. Råsponen där TS lappat såg ju ut att ha fantastisk kvalité, stora hål :D

du vet vad jag menade ;)

Byggis1976 skrev:
Varför lappa? Borde du inte byta hela taket om det är 40 år gammalt? Eller är det provisoriskt?
Det är provisoriskt. Blir byte inom ett par år är tanken. Det gäller att få ROT att räcka varje år och i år är det bergvärmeinstallation och lite plåt och elarbeten som slukar det. Nu när jag testat lite takarbete dyker onekligen tanken upp om en egen arbetsinsats så vi får se......

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.