Byggahus.se

Dolda skruvar trall

1. P
    Medlem Nivå 1
    Tänker strax bygga trädäck och har du tänkt lägga vanligt grönt tryckimpregnerat 120mm.
    Funderar på att använda Camo för dolda skruv då det enbart blir ett mellanrum på 1,6mm.
    Sökt lite i forumet om detta men hittar mest diskussioner om pris och olika märke på dessa verktyg.

Det jag undrar är om någon har någon erfarenhet av dolda skruv och hur det håller i längden?

Tack

2. T
    Lösvirkesbyggare · Nivå 13
    1,6mm mellanrum är väldigt lite.

3. V
    Medlem · Nivå 13
    Alldeles perfekt när man lägger blöt trall.

4. K
    Medlem · Nivå 6
    Precis lagt 50kvm med camo, funkade väldigt bra om brädorna är raka sen om det håller vet jag inte än. Köp till extra bits iallafall, räkna 300 skruv per bits

5. A
    Medlem · Nivå 5
    Jag har nu trall som legat i två år med både dold Camo och med Grabber vanlig trallskruv. Hittills fungerar de dolda skruven betydligt bättre. Jag har vanliga skruvar som släppt men ingen av de dolda än. Det här är såklart bara hur det fungerat hemma hos mig och kan säkert vara olika med andra förutsättningar.

• Laddar…
  6. K
    Medlem · Nivå 6
    Jag körde bara c4 skruv och 34x145 trall, hoppas de 6mm gör att det slår sig mindre. Tyvärr var för leveransen från förra året och väldigt torr så jag tror jag kommer få bekymmer med att de sväller till vintern

7. A
    Medlem · Nivå 5
    Jag har 120x28 rillat så det kan så klart påverka. Men som sagt allt tyder just nu på att Camo skruven håller bättre.

• Laddar…
  8. M
    Medlem Nivå 5
    Hur gör man in mot t ex husvägg med verktyget? Där kan man ju inte skruva från sidan.

9. V
    Medlem · Nivå 13
    Skruvar rakt ner utan dold infästning. Använd samma skruvar, blir bara ett litet hål o inget man tänker på.

10. C
    Medlem Nivå 1
    Skruva snett ner ovanifrån då det inte finns något riktigt huvud på skruven som håller brädan. Det måste därför vara stammen som håller brädan vilket den gör om du snedskruvar.