6 596 läst ·
11 svar
7k läst
11 svar
Dolda skruvar trall
Tänker strax bygga trädäck och har du tänkt lägga vanligt grönt tryckimpregnerat 120mm.
Funderar på att använda Camo för dolda skruv då det enbart blir ett mellanrum på 1,6mm.
Sökt lite i forumet om detta men hittar mest diskussioner om pris och olika märke på dessa verktyg.
Det jag undrar är om någon har någon erfarenhet av dolda skruv och hur det håller i längden?
Tack
Funderar på att använda Camo för dolda skruv då det enbart blir ett mellanrum på 1,6mm.
Sökt lite i forumet om detta men hittar mest diskussioner om pris och olika märke på dessa verktyg.
Det jag undrar är om någon har någon erfarenhet av dolda skruv och hur det håller i längden?
Tack
Produkter som diskuteras: "Dolda skruvar"
Trallverktyg Deck Tool 2.0 FAST
För dolt skruvmontage av trall
606 kr inkl moms
Läs mer
Precis lagt 50kvm med camo, funkade väldigt bra om brädorna är raka sen om det håller vet jag inte än. Köp till extra bits iallafall, räkna 300 skruv per bitsP PhilipN skrev:Tänker strax bygga trädäck och har du tänkt lägga vanligt grönt tryckimpregnerat 120mm.
Tack
Jag har nu trall som legat i två år med både dold Camo och med Grabber vanlig trallskruv. Hittills fungerar de dolda skruven betydligt bättre. Jag har vanliga skruvar som släppt men ingen av de dolda än. Det här är såklart bara hur det fungerat hemma hos mig och kan säkert vara olika med andra förutsättningar.K kanonkula skrev:
Produkter som diskuteras: "trallskruv"
Trallskruv
Trallskruvar är en typ av träskruvar som är utformade för att tåla tuffa väderförhållanden och ofta tillverkas av rostfritt stål eller annat väderbeständigt material. Dessa skruvar är särskilt lämpliga för utomhusbruk, till exempel
Läs mer
Jag körde bara c4 skruv och 34x145 trall, hoppas de 6mm gör att det slår sig mindre. Tyvärr var för leveransen från förra året och väldigt torr så jag tror jag kommer få bekymmer med att de sväller till vinternA Andreas_jti skrev:Jag har nu trall som legat i två år med både dold Camo och med Grabber vanlig trallskruv. Hittills fungerar de dolda skruven betydligt bättre. Jag har vanliga skruvar som släppt men ingen av de dolda än. Det här är såklart bara hur det fungerat hemma hos mig och kan säkert vara olika med andra förutsättningar.
Jag har 120x28 rillat så det kan så klart påverka. Men som sagt allt tyder just nu på att Camo skruven håller bättre.K kanonkula skrev:
Skruvar rakt ner utan dold infästning. Använd samma skruvar, blir bara ett litet hål o inget man tänker på.
Skruva snett ner ovanifrån då det inte finns något riktigt huvud på skruven som håller brädan. Det måste därför vara stammen som håller brädan vilket den gör om du snedskruvar.V verktygsgurun skrev:
Hej. Hur har det gått med den dolda skruven nu några år senare?A Andreas_jti skrev:Jag har nu trall som legat i två år med både dold Camo och med Grabber vanlig trallskruv. Hittills fungerar de dolda skruven betydligt bättre. Jag har vanliga skruvar som släppt men ingen av de dolda än. Det här är såklart bara hur det fungerat hemma hos mig och kan säkert vara olika med andra förutsättningar.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden