Byggahus.se

Diskussioner om 3d program/3d skrivare

1. Z
    Medlem Nivå 5
    Jag funderade på om det kan vara hans autolevel som inte funkar riktigt som den ska.. :thinking:

• Laddar…
  2. B
    Medlem Nivå 4
    Du kan exportera det till hårddisken. Det gör jag för jämnan. Tryck på "export" efter att du sparat i molnet.
    Fusion 360:s sparfunktioner har vissa brister men jag antar att det finns en anledning till att det är som det är.
    Tycker det är lite bökigt att öppna en fil man tänker använda också. Svårt att hitta i "arkiven"

3. G
    Medlem Nivå 10
    Får se när jag kan fixa skrivaren, verkar som plattan som kom med den är mer som ett U än _
    skiljer upp emot en 5mm mellan mitten och kanterna. Så mitten så släpps plasten i luften medans på kanterna i värsta fall kommer det inget.

• Laddar…
  4. H
    Medlem Nivå 7
    Även Siemens NX finns uppenbarligen i en Home Use version.
    notera dock begränsningarna nedan:
    - Att Siemens inte vill släppa CAM modulen fritt är begripligt, den lär vara tämligen kompetent på svårare jobb.

"
    Trial Restrictions
    • Watermarks are added to printed and plotted data, to prevent the NX Student Edition from being used for commercial work
    • Part files created in NX Student Edition cannot be retrieved in a commercial version of NX, but can be retrieved in the full academic packages available to educational establishments
    • CAM data is not available for post-processing, and the displayed output of tool path information has limited precision
    "

https://blogs.sw.siemens.com/nx-design/nx-student-edition-free-download/

5. Frustrator
    Medlem · Nivå 19
    Segt.
    Får göra som jag, lägga en glasskiva över bara. Skar till ett vanligt fönsterglas.

6. G
    Medlem Nivå 10
    Skulle oslipad 4mm tjocks 450x450mm glas funka? Antar oslipad menas att kanterna inte är slipade.
    Hitta en firma i närheten som gör en sådan för en 200-lapp.

7. Z
    Medlem Nivå 5
    Det funkar fint! Jag kör 3mm på min.

• Laddar…
  8. G
    Medlem Nivå 10
    Räcker de 4 fästena på sidan eller behöver man något annat fäste för glasskivan när jag tagit bort vaddetnuärsomsitteridag?

9. Frustrator
    Medlem · Nivå 19
    Alltså, jag har satt fast glaset ovanpå det som redan är där. Med typ pappersklämmor.

10. G
    Medlem Nivå 10
    Blir det inte problem med värmen osv då eller "bara" att vänta längre?

11. Frustrator
    Medlem · Nivå 19
    Tar någon minut längre bara

• Laddar…
  12. G
    Medlem Nivå 10
    Nu är glasskivan hemma, svängde förbi classe å köpte några klämmor å superlim (för att limma ihop detaljer senare) :D

13. G
    Medlem Nivå 10
    Fan.
    Inte ens med en glasskiva går det att få skithelvetet i nivå.
    De sidor som är tajtast sitter skruven på undersidan så jävla hårt åtdragen att det går fan inte att få ner skiten mer, och då började ändå med något "lösa" skruvar, ändå så räcker inte flera (10+) varv för att få den gå plant.

14. Frustrator
    Medlem · Nivå 19
    Skit i att få plant under. Bara glaset är plant

15. G
    Medlem Nivå 10
    Har läst lite. Verkar vara fel på crealitys firmware, många som har problem med att Z blir till skit.
    Ska i helgen prova flasha tiny machines firmware för maskin, många som blivit nöjda med den.