Hallå
Körde diskmaskinen nu, och efter några minuter svämmade vatten ut ur luckan. Verkar som att påfyllningen inte fattar att maskinen redan är full utan fyller på mer vatten.... Tömningen funkar som den skall.

Någon som vet var nivågivaren kan tänkas vara? Funderar om ngt skräp pluggat den... Det är en ElektroHelios som är 7-8 år gammal.

Som grädde på moset så har hela släkten varit här ikväll, blir väl på med diskhandskar imorgon bitti...

Jag hade samma problem och löste det själv utan reservdelar (fast det är ju inte säkert att det är samma orsakt hos dig). Det kan antingen vara den delen som givaren sitter i som är paj eller igensatt. Eller så kan det finnas någon liten behållare på vägen som guckat igen, det hände mig. Man kan testa själva nivågivaren på nåt sätt, kommer inte ihåg exakt hur, men jag hittade infon på nätet nånstans. Undrar om jag inte blåste i den och lyssnade om det klickade, och mätte med multimeter. Den som letar han finner ;-) Du kan ju börja med att kolla alla filter, slangar och behållare.

Jag kan inte lista ut var givaren för vattennivån sitter. Finns det någon som har några tips?

Finns det så många alternativ?
I änden av en elektrisk ledare långt ner i "vattensystemet", typ under silen eller så.
Sök på reservdelar till din maskin på nätet så hittar du kanske en bild.

Diskade ur under silen med varmt vatten och diskborste, och nu lirar det. Måste vara ngt hål i plastdetaljerna där under som givaren sitter. Hittade inga sprängskisser e.dyl. på nätet. Så nu kommer man aldrig mer låta maskinen jobba ensam.....

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.