Är det ett standardfel eller hur såg du det?
Alltid nyfiken på att lära mig något nytt!
 
Kan inte vara något annat
Den mäter inkommande vatten och skickar signal till elektroniken
Om denna inte gör sitt jobb tar maskinen in vatten tills överfyllnadsskyddet säger stopp och pumpar ut vattnet, så börjar det om ...
 
hur kan man kolla om den är kass? Jag har blåst i den och det "snurrar" i den...
 
Hur kan det hänga ihop med att spolarmarna inte fått nåt vatten? Har du haft liknande problem? Jag har fått förslag på fler delar som kan ha lagt av så utveckla gärna...:)
 
Det går inte att mäta, den snurrar men skickar inte signal.
Allt vatten pumpas ju ut direkt, då finns det inget kvar till spolarmarna.
 
Torbeno brukar veta vad han pratar om :)
 
Då antar jag att torbeno återigen hade rätt?!
Jag beställde en flödesmätare, som servicestället förresten kallar för fläkthjul, och bytte ut den idag!
Maskinenn rullar igen, f* f** , vilken skön känsla....
Tack så hemsk mycket Torbeno!
 
At your service :)
 
Nonkan i avd Trädgårdsmaskiner, Torbeno i avd Vitvaror. Grymt bra.d^_^b
 
Vad var det jag sa :) :) :)
 
Mirre, vad gick flödesmätaren på?
(Hur mycket kostade den)
 
Kanske jag skulle ta och göra en amatörmanual som är generel så man kommer ihåg vad man ska leta efter när det väl händer?

För de flesta diskmaskiner lär fungera på samma sätt, flödesmätare, översvämmningsskydd, överhättningskydd osv, men att komponenterna och konstruktionen ser lite olika ut.
 
Gör det, jag kan bidra med lite bilder från rengöringen av en 10 årig Siemens.
 
Tjena. Har du lagt upp bilderna?
 
Näe men jag skulle väl kunna leta upp dom och lägga ut dom om intresse finns.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.