2 250 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Diskho som ej rymms i Ikea kök
Har ikeas bodbyn skåp med lådor i köket. Diskho från annat ställe och bahaus vattenlås. Dock så funkar det ju inte med lådorna till ikea:/ Är det verkligen tänkt man måste köpa Ikeas disko för att kunna ha deras lådor under? Även om man köper ikeas vattenlås så går det inte med lådorna. Någon som har varit med om samma. Eller är det bara att krypa till Ikea för att köpa deras fula diskohar
Nej, man måste inte använda Ikeas diskhoar och vattenlås, däremot kan man inte använda de vanliga lådorna utan bara de halvdjupa.
Jag har själv Ikeas stomme, Ikeas halvdjupa låda och diskho från Nordic Tech i laminatskiva.
Edit: lådorna skall alltså vara 37 eller 45 cm djupa, inte 60 cm. Vi har en 80x45 cm, art nr 00204629 och en dold 80x37 80204630.
Jag har själv Ikeas stomme, Ikeas halvdjupa låda och diskho från Nordic Tech i laminatskiva.
Edit: lådorna skall alltså vara 37 eller 45 cm djupa, inte 60 cm. Vi har en 80x45 cm, art nr 00204629 och en dold 80x37 80204630.
Redigerat:
Tack för ditt svarzarkov skrev:
Nej, man måste inte använda Ikeas diskhoar och vattenlås, däremot kan man inte använda de vanliga lådorna utan bara de halvdjupa.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Foga eller ej mellan bänkskiva (trä) och diskho (rostfritt)
Kök -
Under diskhon rör som jag vet ej hjälp?
Kök -
Diskho ej centrerad i fönster - vad göra med blandaren?
Kök -
Propp eller silkorg i diskho? Hur bra är moderna rostfria proppar (ej gummipropp)?
Kök -
Varför diskho när man ej har rinnande vatten?
Fritidshus