Enda chansen till att du får svar på den frågan är om någon här har exakt samma produkter som du har. Den gamla dimmertekniken är inte pålitlig när det kommer till LED. Det är därför jag rekommenderar ett drivdon som har inbyggd dimmer.

Om telldus kan styra denna dimmer beror på om telldus kan agera som en monostabil strömbrytare, dvs korta tryck för att tända och släcka och långa tryck för att dimra.
 
Om du ska ha bakkantsdimring med minne som får plats i en apparatdosa fungerar en Plejd DIM-01 utmärkt.
 
  • Gilla
Revoman
  • Laddar…
R Revoman skrev:
[länk]

Denhär borde väl funka? Sen kör jag bara min telldus brytare där det står switch.

Eller funkar det inte med bara on/off, måste det va återfjädrande? Tänker om man ställer in den en gång så ska den stå kvar på det
Det kommer inte att fungera. Du får inte fjärrströmbrytaren att fungera som en ersättning för en vanlig återfjädrande brytare.

Exakt hur vill du att grejorna ska fungera? Hur vill du styra från Telldus Live.

Som sagt en 433-dimmer, typ MWMR-252 (får plats i en dosa) kopplad mot det visade drivdonets primärsida ska kunna tänds/släcka/dimma dina spottar. Styrbart från telldus Live och/eller någon kompatibel trådlös väggsändare.
 
Jag pudlar, missade att det skulle styras med Telldus. Sorry.
 
  • Gilla
Revoman
  • Laddar…
E etompau skrev:
Det kommer inte att fungera. Du får inte fjärrströmbrytaren att fungera som en ersättning för en vanlig återfjädrande brytare.

Exakt hur vill du att grejorna ska fungera? Hur vill du styra från Telldus Live.

Som sagt en 433-dimmer, typ MWMR-252 (får plats i en dosa) kopplad mot det visade drivdonets primärsida ska kunna tänds/släcka/dimma dina spottar. Styrbart från telldus Live och/eller någon kompatibel trådlös väggsändare.
https://www.clasohlson.com/se/Inbyg...l5VPQRB7ykZ9k_EedHSuY9vvRs0Wwf2BoCLmAQAvD_BwE

Funkar denna även om den startar på 20w? Mina spottar är på 12w, eller vad kan gå fel då ? Kommer det inte gå att dimma ner då?
 
R Revoman skrev:
[länk]

Funkar denna även om den startar på 20w? Mina spottar är på 12w, eller vad kan gå fel då ? Kommer det inte gå att dimma ner då?
Det korta svaret är: testa. Det är mycket meck med att få ihop dessa dimmerlösningar, det blir inte sällan "trial&error".
Dimmern är ju inte så dyr om det skulle bli ngt problem.
 
  • Gilla
Revoman
  • Laddar…
E etompau skrev:
Det kommer inte att fungera. Du får inte fjärrströmbrytaren att fungera som en ersättning för en vanlig återfjädrande brytare.

Exakt hur vill du att grejorna ska fungera? Hur vill du styra från Telldus Live.

Som sagt en 433-dimmer, typ MWMR-252 (får plats i en dosa) kopplad mot det visade drivdonets primärsida ska kunna tänds/släcka/dimma dina spottar. Styrbart från telldus Live och/eller någon kompatibel trådlös väggsändare.
Tack för hjälpen det funkade med den dimmern.
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.