1 039 läst ·
1 svar
1k läst
1 svar
Dimensionering Laddomat
Hej,
Kommer köra 35mm.. kopparrör i laddkretsen, standarddimension på nya Laddomat 21-60 är ju 28. Kan jag köra med denna Laddomat eller ska jag gå upp på Laddomat med R32-kopplingar, spelar det nån roll för systemet som helhet och ventilerna i laddomat är klenare än laddrören?
Vad skiljer Laddomat 21-100 och 21-60, det är bara dimensionen eller?
En annan fråga som dykt nu när det börjar närma sig installation. Svågern menar att pannans bottenretur ska sitta lägre än tankens bottenretur dvs det ska vara fall från tank till panna, någon som kan uttala sig om detta? Är det något att tänka på eller funkar det ändå, kan nämligen få lite problem att lösa detta? Tanken är väl att man inte ska bakcirkulation gissar jag.
Kommer köra 35mm.. kopparrör i laddkretsen, standarddimension på nya Laddomat 21-60 är ju 28. Kan jag köra med denna Laddomat eller ska jag gå upp på Laddomat med R32-kopplingar, spelar det nån roll för systemet som helhet och ventilerna i laddomat är klenare än laddrören?
Vad skiljer Laddomat 21-100 och 21-60, det är bara dimensionen eller?
En annan fråga som dykt nu när det börjar närma sig installation. Svågern menar att pannans bottenretur ska sitta lägre än tankens bottenretur dvs det ska vara fall från tank till panna, någon som kan uttala sig om detta? Är det något att tänka på eller funkar det ändå, kan nämligen få lite problem att lösa detta? Tanken är väl att man inte ska bakcirkulation gissar jag.
Det går bra som du tänker om 21-60 är tillräcklig för din panneffekt.guntorp skrev:
Pumpen är rimligtvis lite kraftigare också.guntorp skrev:
Det spelar ingen roll på något sätt, håll du den horisontellt eller lutande i någon riktning vilket som nu passar bäst.guntorp skrev:En annan fråga som dykt nu när det börjar närma sig installation. Svågern menar att pannans bottenretur ska sitta lägre än tankens bottenretur dvs det ska vara fall från tank till panna, någon som kan uttala sig om detta? Är det något att tänka på eller funkar det ändå, kan nämligen få lite problem att lösa detta? Tanken är väl att man inte ska bakcirkulation gissar jag.
Klicka här för att svara