1 014 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Dimension på varmvatten
Fråga till dem kunniga.
Vilken Dimension in på varmvatten beredare?
Vvb är på r15. Finns det då mening att gå upp i dimension innan den? Ut från den kommer endå va r15 och och in i fördelare.
Följdfråga..
Vad är bäst, montera fördelaren (grenröret)
Direkt ut av vvb eller först slang och sen montera grenrör på vägg?
Vilken Dimension in på varmvatten beredare?
Vvb är på r15. Finns det då mening att gå upp i dimension innan den? Ut från den kommer endå va r15 och och in i fördelare.
Följdfråga..
Vad är bäst, montera fördelaren (grenröret)
Direkt ut av vvb eller först slang och sen montera grenrör på vägg?
UndrarK Käradu skrev:Fråga till dem kunniga.
Vilken Dimension in på varmvatten beredare?
Vvb är på r15. Finns det då mening att gå upp i dimension innan den? Ut från den kommer endå va r15 och och in i fördelare.
Följdfråga..
Vad är bäst, montera fördelaren (grenröret)
Direkt ut av vvb eller först slang och sen montera grenrör på vägg?
Undrar också om r15 beredare (för det är endå den som begränsar allt.)räcker om det ska gå till : våning 1: handfat toalett plus handfat kökK Käradu skrev:Fråga till dem kunniga.
Vilken Dimension in på varmvatten beredare?
Vvb är på r15. Finns det då mening att gå upp i dimension innan den? Ut från den kommer endå va r15 och och in i fördelare.
Följdfråga..
Vad är bäst, montera fördelaren (grenröret)
Direkt ut av vvb eller först slang och sen montera grenrör på vägg?
Våning 2: dusch och badkar samt handfat.
Räcker då r15 in och ut av beredare till fördelare och ut till förbrukare?
Eller bör jag gå upp? Alltså köpa en ny beredare som har 22 anslutningar?
Varför är alla beredare r15 och grenrör/fördelare r20??????
K Käradu skrev:Fråga till dem kunniga.
Vilken Dimension in på varmvatten beredare?
Vvb är på r15. Finns det då mening att gå upp i dimension innan den? Ut från den kommer endå va r15 och och in i fördelare.
Följdfråga..
Vad är bäst, montera fördelaren (grenröret)
Direkt ut av vvb eller först slang och sen montera grenrör på vägg?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
K Käradu skrev:
Du använder väl inte alla kranar/utlopp samtidigt?K Käradu skrev:
Nej, troligen inte, så varför skulle det inte räcka till?
//En okunnig
Därför jag inte bor ensam och även om man gör det så kan man ha gäster ibland.KnockOnWood skrev:
Dvs någon kanske går och tvättar händerna nere när jag duschar uppe samtidigt som någon annan diskar..
Sen jag satte in ny beredare med 15 anslutning så minskade trycket rejält på varmvattnet. Så det är därför jag tänker att et kanske blir för lite.
Men det är ju inte just 15 till förbrukare som undrar över. Det är in på beredaren som jag undrar. Kan man ha 15 in där ?
Och eftersom det verkar så självklart att ha 15 så antar jag att alla som kommer med sina 15 slangar till grenrör/fördelare ansluter med reduktion till 3/4 då eftersom dem alla är såpass stora i stammen?
Klicka här för att svara
