Om ett par veckor sätter vi spaden i marken och börjar med vårt husbygge. Eftersom det förmodligen kommer bli en del kort tagna har jag tänkt köpa mig en digitalkamera. Undrar om det är någon som har någon att rekommendera. Vill ju också kunna framkalla papperskopior med bra kvalitet. ::) ???

För utskrifter finns "epson photo"-serien, bläckskrivare. Ger helt Ok utskrifter. Använd inte "vanligt" papper utan satsa på s.k. fotopapper. Finns i närmaste välsorterade foto/pappersbutik.

Gå in på http://www.cyberphoto.se/ och kika.

Där finns en enorm massa digitalkameror i spridda prisklasser och upplösningar. Dom ger en bedömning på varje kamera och på de flesta finns det provbilder som dom själva tagit utanför deras lokaler.

/Jonas

oplympus mju 400
har en själv och är mycket nöjd.
Köpte den på pixmania.com

www.netonnet.com

Köpte vår kamera där.

Kodak Easyshare DX6490

Vi är mycket nöjda. Hade en Fuji Finepix innan.

Jag vill också rekommendera cyberphoto. Jag har handlat av dom och det var smidigt, dessutom köpte jag min digitalvideokamera där billigare än alla reor jag sett i mastodontbutikerna. Nu tror jag väl inte de är lika billiga på allt men de är nog klart konkurenskraftiga!

Jag köpte senaste Minolta A1 och är jätte nöjd med den.
Tar enorm bra bilder utan att behöva göra något speciell.

Köpte den via internet från Tyskland och sparade ca 3000kr med extra minneskort.

Letade på Prisjakt.nu

Sweli skrev:
Jag köpte senaste Minolta A1 och är jätte nöjd med den.
Tar enorm bra bilder utan att behöva göra något speciell.

Köpte den via internet från Tyskland och sparade ca 3000kr med extra minneskort.

Letade på Prisjakt.nu
En sådan skaffade jag också i slutet av november. Otroligt nöjd är jag med kameran. Har tagit cirka 1000 bilder sedan dess och nu börjar man väl nästan lära sig kameran....:)

Tips att att skaffa minst 500Mb minne till kameran, extra batteri behövs inte om man inte ger sig ut på riktigt långa utflykter (cirka 300 bilder på ett batteri med normal blixtanvändning etc).

Bra vidvinkelmöjlighet är bra för interiörbilder. Kraftfull blixt är bra om avståndet är mer än ett par tre meter.
Batterisystemet är viktigt. Minst två uppsättningar behövs. Pixlarna är en plånboksfråga. 3M räcker till mycket.

3M som i tejptillverkaren? ;)

Jag har precis köpt en Konica KD-420z vilket är samma kamera som Minolta G400 (Minolta + Konica har gått ihop).
Jag är verkligen nöjd med kameran. Den är liten utan att den känns konstig i handen + den är extremt snabb, något som jag hade högt upp på önskelistan. Det finns inget mer irriterande när kameran först tar kort 1-2 sek efter man tryckt på avtryckaren... (focustid + tiden efter att focus är inställd tills bilden verkligen tas).

Jag kan varmt rekommendera denna kamera! :)

Instämmer med dig markis

Jag har Minoltan, den är stabil!

Mvh Roger

... jag beställde i lördags natt  8) från Cyberphoto en Nikon CoolPix 3500 inkl extra minne och väska. Hämtade den i mjölkaffären  idag. Totalpris inkl postförskott 2.789:-.

Låg en choklakaka i paketet dessutom ;D.

Låter kanske för billigt för att vara bra ... men många har tipsat mig om denna. Batteriet ligger nu på laddning ...  

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.