Behöver en digitalbox med stöd för både Canal Digital och Viasat. Vad rekommenderas?

Dreambox har dubbla kortläsare. Vet ej om det fungerar dock.

Viasat & CD är så "fiffiga" att de låser kortet till en viss mottagare genom att lägga mottagarens serienummer eller vad man ska kalla det i kortet.

Det går att förbigå dock (vet inte om dessa rader är ok för moderator, ta bort den isf)

Den spöar alla "få med gratis boxar" med hästlängder kan jag iaf LOVA!

Redigerat:
Canal Digital låser väl ändå inte, har testat i flera boxar utan problem. Viasat gör det dock men det går ju att låsa upp genom att ringa Viasat.

CD skall väl börja med detta på sina HD-kanaler läste jag ngnstans.. ? !

fresve skrev:
CD skall väl börja med detta på sina HD-kanaler läste jag ngnstans.. ? !
låsningan har inget med upplösningen på olika kanaler att göra.

Detta med upplåsningar är ett synnerligen uselt skick av leverantörerna och skulle nog inte förekomma i samma omfattning om konsumentintresset var starkare!
Men dessvärre så är det en oligopolmarknad och svaga konsumenter och därmed blir valfriheten beskuren - dags att starta en motståndsrörelse...

CD släpper ryktet var 3e månad för att få folk som funderar på "piratlösningar" att hålla sig borta från dessa investeringar.

Låsningen till mottagare är synnerligen verklig dock minns jag inte om det var CD eller viacrap (har båda) som körde på detta för min del. Dock har jag inte koll på min konfiguration nu.

Fula fiskar är de båda iaf. Men boxer är ändå sämst ur alla perspektiv förrutom att man slipper parra.

Viasat låser kort till boxen men går lätt att låsa upp automatiskt via ett telefonnummer, hur det funkar med en box som inte är godkänd av Viasat vet jag dock inte.

Det finns ett annat fabrikat istället för Dreambox.
NanoXX
Finns både som "Zapperbox" och som PVR-box.
Både för SD och HD sändningar.
Denna har i ursprungsläget inbyggd Conax för CanalDigital och ska med mjukvara även aktivera kortplats till att hantera Viasat.
Har dessvärre ej hunnit se det själv men har vid flertal gånger försökt bekräfta med leverantör att det ska vara stabilt.

Inget svar på din fråga men... får jag fråga varför du inte vill ha två boxar? :)

Bob Anderson skrev:
Inget svar på din fråga men... får jag fråga varför du inte vill ha två boxar? :)
Omständigt att behöva byta mellan boxarna istället för att ha allt på samma.

Thomas - Har du fluktat något åt NanoXX?

monostump skrev:
Thomas - Har du fluktat något åt NanoXX?
Vad ligger den med dubbla kortplatser på då?

Redigerat:
Det finns tre modeller ute nu
NanoXX 9400 Dubbla kortplatser SD-bild
NanoXX 9500 Dubbla kortplatser HD-bild Kan spela in till extern USB-disk Ej PVR
NanoXX 9800 Dubbla kortplatser HD-bild PVR USB-disk Nätverksansluten.

Kan tydligen ej nämna min egen företagssida här men om du surfar in på min personliga hemsida :)

Redigerat av moderator:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.