Jag söker en tejp som är diffusionsöppen för att vindskydda på utsidan av fönster, mellan karm och fasad, som ett yttre skydd av klassiska drevningen.

Förslag mottages tacksam. Har sett en variant i "Isolas Vindskyddstejp" men väldigt dyr och svår att hitta utomlands. Skulle alltså gärna beställa från Tyskland eller liknande för att komma ner i pris.

Borde inte en bottningslist funka bra/bättre i ditt fall?

Redigerat:
thomasx skrev:
Borde inte en bottningslist funka bra/bättre i ditt fall?
Kanske. Men då måste jag hitta en difföppen bottningslist, plus att det inte känns lika vindtätt som att man har tejpat. Kanske jag tänker fel.

Däremot på insidan blir det bottningslist + akrylfog för att få det helt ångtätt tillsammans med byggplasten.

S
varför skall du göra så ambisiöst?

Sorry läste fel.

SBH skrev:
varför skall du göra så ambisiöst?[/QUOTE
För att det blir så bra!

Hej,

försök med Hanno[SUP]®[/SUP]-Folienband FA-D

www.hanno.com

Tyskt märke, 30 meters rulle bredd 150 mm för t.ex. ca. 26 Euro på Ebay

Har nu kört med Isolas svarta tejp, känns om lite "luddig" på utsidan. Betalade fullpris hos min proffshandlare i Göteborg, ca 250 kr ink moms per rulle 25 m.

Men attans vilket grepp den har. Har på flera ställen tejpat mellan fönsterkarm och träläkt på fasaden för att täcka drevspringan. Var tvungen att demontera på ett ställe. När jag drog loss tejpen följde det med träflisor från läkten, det är inte direkt silvertejp från Biltema det... :-)

• Gilla
fraxinus
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.